شناسهٔ خبر: 25097551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه قم:

ارکان صهیونیست و استکبار در تزلزل است/ترس بر نظام سلطه سایه افکنده است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم عنوان داشت: امروز بیش از هر دوره ای دیگر آمریکا و صهیونیست ها از اقتدار مقاومت در هراس و ترس هستند و ترس بر ارکان نظام سلطه سایه افکنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،ايت الله اعرافی امروز جمعه (31 فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد گفت: امر ازدواج امر مهمی است و تاکید شده که فرهنگسازی و تشویق و ترغیب شود تا جوانان جامعه ازدواج کنند.

وی گفت: برنامه های جامعه هم باید به گونه ای باشد که منجر به تشکیل خانواده شود، دولت و مجلس در این زمینه باید پیوست شکل گیری خانواده و نظام خانواده و افزایش متناسب جمعیت باید مد نظر باشد.

اعرافی در ادامه به ماه شعبان اشاره کرد و گفت: باید از این ماه استفاده کنیم و در مناجات شعبانیه مسائل مربوط به تقوا و موانع آن اشاره شده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: ماه شعبان و همه فیوضات آن ما را به بیداری فرا می خواند، ما در خواب و غفلت هستیم و آیا وقت آن نرسیده که از این خواب بیدار شویم؟ باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی ضمن تبریک میلاد اعیاد شعبانیه گفت: امروز روز پاسدار است و پاسداران ما در دفاع از گفتمان ما تلاش می کنند و این امر مورد کینه دشمنان است، دنیا بداند که همه ملت ایران پاسدار و بسیجی اند و در کنار آرمان های انقلاب و در کنار پاسداران برای دفاع از اسلام و مقاومت در کنار آنها قرار دارند و از آنها حمایت می کنند.

اعرافی تصریح کرد: این خیال که ملت ایران را پاره پاره کنید و پاسداران و ارتش و نیروهای علمی ما را مورد تحریم قرار داده که ملت را از هم جدا کنید، بدانید که خیال باطل است و ملت ما در پرتو رهبری مقام معظم رهبری در کنار هم هستند.

وی گفت: همچنین روز جانباز را گرامی می داریم و یاد شهدای مدافع حرم و شهید لطفی نیاسر را گرامی داشته و به خانواده ایشان تبریک و تسلیت می گوییم.

امام جمعه قم در ادامه به جبهه گیری ها در برابر گفتمان انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل و متحدان و مزدوران منطقه ای به صورت آشکارا در کنار هم قرار گرفته و برای ضربه زدن به انقلاب وارد میدان شده اند.

وی گفت: در حوزه فرهنگ، اقتصاد، امنیت، سیاست و... طرح ریزی کرده اند، ما می دانیم که طرح های پیچیده را در دستور کار قرار داده اند که توان ایران را بیگرند و این صف آرایی سنگین وظیفه ما را سنگین می کند.

ايت الله اعرافی گفت: باید هوشیار باشیم و توطئه دشمن را بدانیم، از سوی دیگر در کنار نقد سازنده تلاش کنیم برای برنامه ریزی و اصلاح مشکلات مردم و از سوی دیگر در اظهار نظرها خدا و انقلاب و نظام اسلامی را در نظر بگیریم.

وی گفت: از هیچ کس پذیرفته نیست در این معرکه سنگین با سخن و کم کاری و بی توجهی خودش به این جبهه استکباری یاری رساند، هر خامی و بی بصیرتی ما می تواند زمینه پیشرفت جبهه استکباری را ایجاد کند و باید مسئولان و مقامات و ... این مسائل را بدانند و نباید به دشمن یاری برسانیم و باید با کار و تلاش خود و سخن سنجیده خود به انقلاب و ملت و پیشرفت کشور یاری رسانیم.

امام جمعه قم گفت: امروز رهبری ما در معرض دشمنی همه دشمنان خدا و رسول خداست و نباید با سخنان خود اولویت ها را زیر رو کنیم و لطمه ای به جبهه مستحکم الهی وارد کنیم.

ايت الله اعرافی همچنین تاکید کرد: در برابر این جبهه شیطانی، یک چهره معنوی و استوار با پیشگامی ایران اسلامی شکل گرفته است، امروز ارکان صهیونیست و استکبار به خاطر این جبهه استوار و مقاومت در تزلزل است، اگر امروز در سوریه و ... تهاجم می کنند از سر ترس است.

امام جمعه قم عنوان داشت: امروز بیش از هر دوره ای دیگر آمریکا و صهیونیست ها از اقتدار مقاومت در هراس و ترس هستند و ترس بر ارکان نظام سلطه سایه افکنده است و باید بدانند که دوره ای که شما بی رقیب وارد مسابقه شوید و بزن در رو داشته باشید، آن دوره گذشته است.

وی عنوان داشت: امروز زنجیره مقاومت اسلامی و پیروان شهدا و رهبر گرانقدر با همه توان و تلاش و توان در سراسر جهان رویاروی نقشه ها ایستاده اند و هیچ نقشه شما به سرانجام نمی رسد.

نظر شما