شناسهٔ خبر: 25096372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

ترویج مصرف کالای ایرانی نیازمند فرهنگی سازی است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ترویج مصرف کالای ایرانی نیازمند بستر فرهنگی است، گفت: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی موجب تولید با کیفیت و افزایش مصرف محصولات داخلی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، افزود: این نامگذاری فقط رویکرد اقتصادی نیست بلکه باید بستر فرهنگی لازم برای استفاده از کالای ایرانی نیز ایجاد شود.
وی با اشاره به رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی، اظهار داشت: اصالت فرهنگی بستری برای پیشرفت دیگر حوزه‌ها حتی حوزه‌های اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه نسبت به موضوع فرهنگ نوعی بی توجهی وجود دارد، افزود: فرهنگ بستر توسعه است و بی توجهی به فرهنگ قطعا موجب کسب موفقیت دراین مسیر نمی شود.
اوحدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه شاخص برای کار فرهنگی و هنری تبیین کردند، گفت: براساس فرمایشات معظم له، کار فرهنگی باید جهت‌دار باشد و ما باید انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را در این کار مدنظر قرار دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از آسیب‌های کار فرهنگی را توجه نکردن به مخاطب دانست و افزود: باید یک ارتباطی بین سیاستگذاران فرهنگی و تولیدکنندگان محصول فرهنگی با مخاطب برقرار شود، اگر این ارتباط ایجاد نشود، قطعاً موفقیتی حاصل نخواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این سازمان با داشتن بیش از 600 مرکز فرهنگی، ظرفیت بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: 35 فرهنگسرا، بیش از 370 کتابخانه، 40 سالن سینما، 10 خانه موزه از جمله خانه موزه شهید مطهری، خانه موزه سیمین و جلال و باغ‌موزه قصر از جمله مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245**1625

نظر شما