شناسهٔ خبر: 25095402 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حرم امام‌حسین (ع) گسترده‌تر می‌شود

ايسنا : تیم مهندسی حرم امام‌حسین (ع) در کربلا اعلام کرد: پروژه صحن حضرت زینب (س) به سرعت درحال پیش روی است و تا ۲۰ ماه آینده فضای کافی برای تردد زائران در این حرم ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حسین رضا مهدی ـ مدیر این پروژه ـ اظهار کرد: این پروژه در دو مرحله ایجاد ستون‌های سقف و ساخت دیوار حائل به طول ۱۵۷۰ متر اجرا می‌شود که تا این لحظه حدود ۸۰ درصد کار انجام شده و ۱۳۵ متر باقی مانده و در ۹۰ روز آینده، تمام می‌شود. این اقدام برای جلوگیری از ورود آب‌های زیرزمینی و ریزش خاک به داخل صحن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله دوم پروژه ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا به حفاری‌ها مربوط می‌شود که از طرف خیمه‌گاه حسینی و میدان الشهداء با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر با عمق پنج متر از مجموع ۱۵ متر آغاز شده و تاکنون ۲۰ درصد حفاری‌ها انجام شده است.

مدیر پروژه صحن حضرت زینب (س) در ادامه گفت: کارها طبق برنامه ترسیم شده از سوی تیم مهندسی و مدیریتی به شکل مطلوبی در حال انجام است و ۲۰ ماه کامل برای تکمیل حفاری‌ها و کار بتن‌ریزی در صحن زمان تعیین شده است.

مهدی افزود: این طرح در آینده صحن حضرت زینب (س) را به صحن امام حسین (ع) متصل می‌کند تا ورود و خروج زائران به شکلی آسان و بدون مانع و تنگی فضا امکان پذیر شود، خاکی که از صحن خارج می‌شود نیز به دلیل قداست خاصی که دارد در محل مخصوصی نگهداری خواهد شد.

 

نظر شما