شناسهٔ خبر: 25095195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اولین روز جشنواره جهانی فیلم فجر| از حضور پررنگ هنرمندان تا میزبانی از پدر شهید «احمدی روشن»»

R1386/P1397/S4,34/CT1

روز گذشته پنجشنبه سی ام فروردین اولین روز جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو و سینما فلسطین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در این‌ روز 22 فیلم‌ از کشورهای مختلف جهان همچون ایتالیا، بلژیک، چین، استرالیا، آلمان، فرانسه، آذربایجان، روسیه، ترکیه و... در کنار 11 اثر از ایران در پردیس چارسو و 8 فیلم در سینما فلسطین به اکران درآمدند.

همچنین در این روز کاخ جشنواره که پردیس چارسو است، میزبان پدر داشمند شهید «مصطفی احمدی روشن» و همسر شهید «هادی باغبانی» بود که ایشان در حاشیه برنامه از ابراهیم حاتمی کیا و سیروس مقدم قدردانی ویژه ای بخاطر پرداختن به موضوع داعش و مدافعان حرم در آثار اخیرشان، داشتند.

برخی از مسئولین سیاسی هم در این روز شرکت کردند، همچون «محمد حسین مقیمی»استاندار تهران که بیان کرد:(جشنواره جهانی فیلم فجر از مصادیق دیپلماسی فرهنگی است و استانداری تهران آماده حمایت از سینما گران). و «عیسی فرهادی» فرماندار تهران که گفت:(جشنواره جهانی فیلم فجر، فرصت نمایش دادن توانمندی های ایران است)

همچنین «زهرا نژاد بهرام» و « محمد جواد حق شناس» از اعضای شورای شهر تهران حضور داشتند.
«سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهر تهران، هم که از دیگر مهمانان بود در بازدید از قسمت بازار (مارکت) جشنواره گفت: (جشنواره جهانی فیلم فجر موجب اعتلای سینمای ایران در بازارهای خارجی است).

علاوه بر اکران فیلم، نشست های آموزشی و استعداد یابی، تحت عنوان (دارالفنون) از دیگر رویداد های این جشنواره است که روز گذشته «یورن دانر» بازیگر، منتقد و تهیه کننده فنلاندی، «ایزابل جوردانو» منتقد فرانسوی، «روبرتو پرپیانی» تدوینگر ایتالیایی، «نادر طالب زاده» منتقد،تهیه کننده و کاگردان ایرانی، «رضا کیانیان» بازیگر ایرانی، در آن کرسی تدریس داشتند.

از حضور هنرمندان و چهره های سینمایی و تلوزیونی هم می توان به حضور رامبد جوان، صابر ابر، سارا بهرامی، بهناز جعفری، شبنم مقدمی، مسعود فراستی، علی مصفا، هانیه توسلی، فرهاد اصلانی و... در این روز فستیوال اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما