شناسهٔ خبر: 25094845 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با شبستان:

عاشورا؛ دانشگاه مهدی یاوری/پرچم صاحب الزمان(عج) به ذکر «یالثارت الحسین(ع)» آراسته است

خبرگزاری شبستان: صفاتی که یاران عاشورایی امام حسین(ع) داشتند به طور قطع در یاران حضرت بقیت‌الله الاعظم(عج) نیز خواهد بود چرا که همه ویژگی‌های قیام حسینی در قیام مهدی متبلور می شود و حتی پرچم حضرت(عج)طبق روایات به ذکر یالثارت الحسین(ع) آراسته شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حجت صفیاری، کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان  در بیان ویژگی‌های حماسه حسینی گفت: کربلا  به ما می‌آموزد امام، فردی نیست که صرفاً دائماً در نماز و روزه باشد و نسبت به اقامه عدل و داد در جهان بی تفاوت.

 

وی افزود: حماسه کربلا نمونه بارزی از این نوع فضائل اخلاقی است تا نشان دهد حرکت به سمت ایجاد مدینه فاضله یک وظیفه همگانی است تا جایی که حتی امام معصوم نیز در این راه به شهادت می‌رسد.


صفیاری با بیان اینکه درس‌های عاشورایی همواره در طول تاریخ راهگشای معضلات اجتماعی و سیاسی بوده است، تصریح کرد: اصحاب امام حسین(ع) دارای ویژگی‌هایی مثل اطاعت محض از امام، هماهنگ شدن با اهداف امام، ایستادگی پای دین تا پای جان و ... بودند. این ویژگی همواره در طول تاریخ الگو و سرمشق برترین خوبان بوده و مسیرهای سخت را هموار کرده است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ویژگی‌های اصحاب امام حسین قطعاً در یاران امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه نهفته است، بیان کرد: صفاتی که یاران عاشورایی امام حسین(ع) داشتند به طور قطع در یاران حضرت بقیت‌الله الاعظم(عج) نیز خواهد بود چرا که همه ویژگی‌های قیام حسینی در قیام مهدی متبلور خواهد شد و حتی پرچم حضرت طبق روایات به ذکر یالثارت الحسین(ع) آراسته شده است و حضرت در هنگام ظهور در کعبه معظم ندای «یا اهلَ العالَم قُتِلَ الحسین(ع) بکربلاءعطشانا» سر می‌دهند. از این منظر می توان گفت کربلا کلاس درس اصحاب امام مهدی(عج) است.

نظر شما