شناسهٔ خبر: 25093839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

داوطلبان کنکور دکتری در فکر انتخاب رشته

نخستین المپیاد بین المللی فناوری‌ نانو با حضور نخبگان علم نانو در حالی در تهران برگزار شد که داوطلبان آزمون دکتری نتایج خود را دریافت کرده و در فکر انتخاب رشته هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نخستین المپیاد بین المللی فناوری‌ نانو با معرفی برندگان رقابت‌ها در هفته گذشته به کار خود پایان داد. 

المپیاد جهانی فناوری‌ نانو به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در چند روز گذشته با حضور نمایندگانی از 8 کشور آسیایی و اروپایی در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

سه تیم از اتحادیه اروپا و 6 تیم از آسیا در این رقابت حضور داشتند، کشورهای تایوان، مالزی، روسیه و کره جنوبی، هر کدام یک تیم، اتحادیه اروپا سه تیم و جمهوری اسلامی ایران دو تیم در این رقابت‌ داشتند.

این المپیاد یکی از رقابت‌های جذاب در سطح بین‌‌المللی بود که نخبگان جوان کشورها را در رقابتی نفس گیر به چالش کشید.

تیم‌های برتر نخستین دوره المپیاد جهانی فناوری‌نانو در چهار بخش معرفی شدند که اسامی تیم‌ها به شرح ذیل است:

کسب رتبه اول و جایزه 2000 یورویی در بخش نوآوری توسط ریچارد نوح از کره‌جنوبی

کسب رتبه اول و جایزه 2000 یورویی در بخش علم و فناوری توسط یک تیم مالزی

 کسب رتبه‌اول و جایزه 2000 یورویی در بخش کسب و کار توسط یک تیم نانیت از ایران

کسب رتبه اول و جایزه 3000 یورویی در بخش کلی توسط تیم تایوانی

* داوطلبان کنکور دکتری در فکر انتخاب رشته

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 در روز دوشنبه 27 فروردین ماه سال 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

آن دسته از داوطلبان که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند لازم است با توجه به اطلاعیه‌ای که به همراه اعلام نتایج منتشر شده است، نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

انتخاب رشته از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

* ارتقای 16 رشته تحصیلی در قالب 16 کارگروه

غلامعلی حداد عادل عضو شورای انقلاب فرهنگی و رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از تحول و ارتقای 16 رشته تحصیلی در قالب 16 کارگروه خبر داد.

حداد عادل هدف از تشکیل شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را طراحی، سازماندهی، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت تحول در علوم انسانی عنوان کرد و گفت: کار گروه‌های شانزده گانه در رشته‌های فلسفه، هنر، معماری، فلسفه دین، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مطالعات زنان، فرهنگ و ارتباطات، حقوق، مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات خارجی، علوم اقتصادی و مشاوره تشکیل شده است که در قالب آنها علاوه بر رسیدگی و بازنگری 110 برنامه درسی 72 برنامه درسی مورد نیاز برای این رشته‌ها مصوب شده است.

* ادغام شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با تشکیل شورای جدید «برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی»، دو کمیسیون آموزش و پژوهش در ذیل این شورا تاسیس می‌شود که از مزایای این اقدام حضور بیشتر حوزه پژوهش و فناوری در امور برنامه‌ریزی آموزش عالی و امکان افزایش تعداد اعضای کارگروه‌های تخصصی است.

شریعتی نیاسر با تاکید بر اهمیت تعامل شورای تحول علوم انسانی با وزارت علوم گفت: در سه سال گذشته معاونت آموزشی وزارت علوم 25 مکاتبه رسمی با شورای تحول داشته است و به دنبال تقویت ارتباط با این شوراست.

وی افزود: وزارت علوم شورای تحول علوم انسانی را از بدنه آموزش عالی کشور می‌داند و مصوبات این شورا در کمترین زمان ممکن در شوراهای گسترش و برنامه ریزی به تصویب می‌رسند.

شریعتی نیاسر با تجلیل از خدمات کارگروه‌های شورای تحول علوم انسانی در تصویب سرفصل‌های جدید و بازنگری درسی گفت: سرعت بیشتر در تصویب سرفصل‌های جدید و ارتباط بیشتر با بدنه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و به ویژه مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، مطالبه وزارت علوم از این شورا است.

* علی محبی «مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران» شد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، علی محبی را به سمت « مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران » منصوب کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما