شناسهٔ خبر: 25092654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فردی‌بیرانوند مطرح کرد:

تدوین نقش کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان

گروه فرهنگی ـ فرماندار کوهدشت در رابطه با جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای دفاع مقدس در شهرستان کوهدشت، گفت: تدوین نقش شهرستان کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان ازجمله برنامه‌های راهبردی شورای دفاع مقدس این شهرستان در سال‌جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از لرستان، نورمحمد فردی‌بیرانوند، فرماندار شهرستان کوهدشت پنج‌شنبه، 30 فروردین در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان لرستان که با حضور حجت‌الله ناصرپور، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کوهدشت برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای این شهرستان در دفاع مقدس، گفت: تدوین نقش شهرستان کوهدشت در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان ازجمله برنامه‌های راهبردی شورای دفاع مقدس این شهرستان در سال‌جاری است.
وی افزود: در ساختار جدید هفت کمیته و بیست سازمان عضو حضور دارند که شامل کمیته‌های آموزش، هنری، فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، یادمان دفاع مقدس و کمیته راهیان نور است.
فردی‌بیرانوند ادامه داد: طبق قانون برنامه پنج ساله توسعه ماده 86، کلیه دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بایستی همکاری کنند و بیست درصد از اعتبارات فرهنگی خود را به این امر اختصاص دهند.
فرماندار کوهدشت اضافه کرد: مقرر شده است که زندگی‌نامه شهدا، فداکاری و از جان‌گذشتگی آنان به‌صورت دانش‌نامه تهیه و ساماندهی شود.
وی در ادامه با اشاره به این‌که گردان‌های عاشورا و محبین دوران دفاع مقدس، از شهرستان کوهدشت راهی جبهه‌ها شدند و شهدای فراوانی را تقدیم اسلام کردند، گفت: در سال گذشته یادواره‌های شهدا ازجمله یادواره شهدا در همه صنوف مثل یادواره شهدای عشایر، یادواره شهدای پزشک، یادواره شهدای روحانی و یادواره شهدای ارتش در این شهرستان برگزار شد.
فرماندار کوهدشت با تاکید بر لزوم تبیین نقش شایسته شهرستان در این دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان، اظهارکرد: برای انجام هرچه بهتر پژوهش‌های میدانی اعتباری پیش بینی شده که در اختیار پژوهشگران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما