شناسهٔ خبر: 25092500 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو فقهای شورای نگهبان در گفتگو با خبرگزاری حوزه:

نکوداشت بزرگان حوزه برکات علمی و معنوی بسیاری به همراه دارد

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: نکوداشت بزرگان حوزه همچون مرحوم صاحب جواهر، بی شک برکات علمی و معنوی بسیاری به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

آیت الله محمد مهدی شب زنده دار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم نکوداشت صاحب جواهر با عنوان"عیار فقاهت" اظهار داشت: بر اساس حدیث شریف ، وقتی نام بزرگان بُرده می شود، خدای متعال برکات خود را بر جامعه نازل می کند و از این حیث، بی شک برگزاری چنین مراسم ها و نکوداشت هایی ، برکات فراوانی برای ما به همراه دارد.

وی افزود: سیره و روش بزرگان و دقت های علمی و مجاهدت های فراوان در کنار فضایل معنوی و اخلاقی آن ها ، همه اش برای ما الگوست به خصوص برای نسل های جوان حوزه که از این اسوه های علم و اخلاق ، درس بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: چهره هایی که ازنظر علمی، اخلاقی و معنوی ، شاخصه ها و برجستگی های خاصی داشته اند، در حقیقت نمونه های عملی هستند که اگر به خوبی معرفی شده و آثارشان در جامعه تبیین شود، قطعاً می تواند سرمشق برای دیگران باشد.

وی اضافه کرد: مواضع و دیدگاه های علمی این بزرگان از سویی نیاز به توضیح و تشریح بیشتری دارد که قطعاً یکی از فواید این همایش ها ونکوداشت ها همین مساله است به خصوص درباره مرحوم محقق نجفی ، صاحب جواهرالکلام که حقیقتا حوزه ما مدیون مجاهدت علمی این بزرگوار است.

آیت الله شب زنده دار در خاتمه بیان داشت: به هر صورت زنده نگاه داشتن نام و یاد این بزرگان ، دارای ارزش بسیاری است و تقدیرگذاری از آنهاست  و این رویکرد همانا برگرفته از سیره قرآن کریم و روش اهل بیت(ع) است که ما نام بزرگان را همواره در جامعه اسلامی و شیعی زنده نگاه داریم.

۳۱۳/۸

 

نظر شما