شناسهٔ خبر: 25092476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خلاقیت سبب کاهش هزینه ها می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت:باید با این قضیه کنار بیاییم که شهر گران اداره می‌شود بنابراین محور اصلی کارها باید خلاقیت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، احمد رمضانی رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد امروز(۳۰فروردین) در دومین سمینار تخصصی زیارت نوروزی ضمن خداقوت و ابراز خوشحالی از این که بعد از مدتها به پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی آمده است گفت: من خود را بیشتر از هر چیزی یک پژوهشگر می دانم اما حالا تلاش‌ می کنیم برای اینکه نشان دهیم پژوهش‌های اجتماعی و خلاقیت دانشگاه بسیار کارآمد است به طوری که امسال بیش از ۳۰ نهاد و سازمان در منطقه در بحث استقبال از بهار خدمت رسانی می کنند .

 

وی با اشاره به این که گروه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی فرهنگی شهرداری  در ایام نوروز رتبه سوم را از بین سازمان پارک ها و اتوبوسرانی کسب کرده است گفت: ما هر ساله خدماتی را به شهروندان و زائران می‌دهیم اما باید با این قضیه کنار بیاییم که شهر گران اداره می‌شود شهر باید ارزانتر اداره شود درست است که ما می توانیم خیلی زیاد خدمات رسانی کنیم اما آن چیزی که مهم است، اقتصاد است و ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دارده ایم و محور اصلی کارها را خلاقیت گذاشتیم .

 

رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد  با اشاره به این که نشاط اجتماعی یکی از بخش هایی است که برای ما خیلی مهم است گفت: فضاهای عمومی و تعاملی اجتماعی به وجود نمی آید مگر آنکه در فضاهای تعاملات همه مردم با ظاهر و اعتقادخود در آن شرکت کنند هم چنین بحث دیگری که برای ما اهمیت دارد هوشمندسازی است.

 

رمضانی افزود: یکی از بحث هایی که در بسته ارزیابی داشتیم، مدیریت خلاق در شهرداری مشهد و مدیریت گردشگری بود و جا دارد به همکاران خسته نباشید بگویم زیرا زمانی که جهاد دانشگاهی وارد عمل شد بهترین نتیجه ها حاصل شد به گونه ای که اتوبوس هفت خوان، فود استریت و خیلی از این قبیل کارها با همکاری جهاد دانشگاهی صورت گرفت.

 

وی ادامه داد : زمانی که فود استریت را اجرا می کردیم هر روز نظر سنجی را انجام می دادیم و به مدیران خود گزارش می دادیم  و چه اتفاق خوبی است که مدیر آمار داشته باشد و باید اضافه کرد که ۶۸ درصد از مردم جذابیت فود استریت را باعث نشاط دانستند.

 

رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تقریباً ۱۰۰ درصد از کسانی که در نظرسنجی ما شرکت کرده‌اند خواهان این بودند که فود استریت به صورت ماهانه یا فصلی در خیابان های مشهد اجرا شود و این امر مدیون مشارکت  خود مردم است.

 

رمضانی با اشاره به این که هدف ما از ایجاد فود استریت ایجاد تعامل بود افزود: متاسفانه  نزدیک ۸۰ درصد از زائرین نمی‌دانند فردوسی و توس در مشهد وجود دارد و این خیلی بد است بنابراین امسال در ایام نوروز اتوبوس‌هایی را با بنر تزیین کردیم وخوشبختانه استقبال شهروندان و زائرین بسیار خوب بود، احتمالاً در دوره‌های بعد هم از این اتوبوس ها استفاده کنیم .

 

وی با بیان این که مهمترین چیزی که در معاونت فرهنگی تجربه کردیم این بود که همه مدیران در تمام مناطق پای کار بودند و دلسوزانه کار کردند ادامه داد:در ایام نوروز97 چهار ایستگاه استقبال از بهار داشتیم و این ایستگاه ها نسبت به سالهای قبل خلاقیت بیشتری داشتند و فضاهای نشاط انگیز آنها بیشتر بود هم چنین آمارها همه نشان دهنده این بود که زائرین از کمپ‌های ما استقبال کرده اند هم چنینی امسال تلاش شد تا فرهنگ میزبانی سرلوحه کارها قرار بگیرد.

 

رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد  با اشاره به این که ۳۲دیوار نقاشی شده و یکی از آن ها در میدان فردوسی می باشد گفت: بیش از ۹۰ درصد هنرمندانی که در طرح استقبال از بهار کار می‌کردند خانم بودند و این برای ما خیلی ارزشمند است که دنیا بفهمد مشهد هنرمندان زیادی دارد .

 

رمضانی افزود:هر سال بیش از 100المان در سطح شهر نصب می کردیم اما امسال ۵۵ المان نصب شده و شهر را بیشتر تزئین کردیم زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم چیزی فراتر از این می خواهند و ما به کمک دانشگاه نیاز داریم .

 

نظر شما