شناسهٔ خبر: 25089528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| دستگاه‌‌های اجرایی بیرجند در برنامه‌ریزی اوقات فراغت از موازی‌کاری خودداری کنند

R41348/P1357/S6,56/CT11

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه برخی از جوانان در اخذ مجوزها برای کسب و کار درگیر مشکلاتی می‌شوند که باید مورد توجه قرار گیرد گفت: دستگاه‌‌های اجرایی شهرستان در برنامه‌ریزی اوقات فراغت از موازی‌کاری خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی ناصری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بیرجند اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون برنامه توسعه پنج ساله به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه در راستای اسناد بالادستی باید خواسته‌های جوانان را جهت‌دهی کنیم افزود: اگر مشکلاتی در مسیر اهداف جوانان وجود دارد باید برطرف شود و باید به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم و مدیران شهرستانی باید با مدیران کل استان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه مدیران شهرستانی باید از میان جوانان مشاورانی را برای خود انتخاب کنند که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان اقدام به انتخاب مشاور جوان نکردند افزود: اشتغال و امنیت شغلی از اولویت‌های جوانان است و این دو مولفه از موضوعات مهم است و جوانان باید از امنیت شغلی خود اطمینان داشته باشند.

ناصری اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی حاصل نمی‌شود مگر اینکه بسیاری از فعالیت‌ها صورت گیرد و باید قبل از رسیدن به فصل تابستان، برنامه‌های پیش‌بینی شده دستگاه‌ها طیدر جلسه‌ای بررسی و بازنگری شود.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت از موازی‌کاری خودداری شود اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت توسط متولی تخصصی برگزار شود و برخی از جوانان در اخذ مجوزها برای کسب و کار درگیر مشکلاتی می‌شوند که باید مورد توجه قرار گیرد.

ناصری با اشاره به شهادت نخستین شهید مدافع حرم در خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از میادین بیرجند به نام «شهید مرتضی بصیری‌پور» نامگذاری می‌شود و در حال حاضر برخی از خیابان‌های این شهرستان نام و نشانی ندارند که باید با تشکیل این ستاد بررسی شوند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: کمیته امداد زمینه پرداخت وام برای افرادی که به دنبال اشتغال و تولید هستند نیز فراهم می‌کند و در بحث اشتغال برای جامعه هدف کمیته امداد مشکلی وجود ندارد.

حسینی افزود: 854 دانش‌آموز و 170 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و به صورت سالانه و ترمی کمک هزینه تحصیلی آن‌ها پرداخت می‌شود و کمیته امداد منطقه یک بیرجند به صورت بلاعوض برای هر کدام از زوج‌ها مبلغ 3 میلیون تومان جهیزیه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما