شناسهٔ خبر: 25089417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| "عدم رعایت سیستم ارجاع" عمده ترین دلیل به بن بست رساندن طرح تحول نظام سلامت است

R41405/P1486/S6,75/CT11

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: عمده ترین دلیل به بن بست رساندن طرح تحول نظام سلامت، عدم رعایت سیستم ارجاع و مراجعه های غیر ضروری به متخصصان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا مدرکیان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی پل ارتباطی میان مردم و قشر پزشکان است اما متاسفانه مردم به خوبی با وظایف ما آشنا و آگاه نیستند.

وی با بیان اینکه مردم در مراجعات پزشکی احساس بی پناهی می‌کنند، ابراز کرد: جامعه پزشکی برای مردم زحمات زیادی می‌کشند اما گلایه‌هایی نیز ازجانب بیماران در خصوص آن‌ها وجود دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه برخی بر این باورند که نظام پزشکی پشت و پناه پزشکان است و شکایت علیه آنان را جدی نمی‌گیرد، تاکید کرد: در رسیدگی به شکایات کاملا عادلانه برخورد می‌کنیم و پرونده‌ها به قوه قضاییه هم کشیده می‌شود.

مدرکیان با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما کاهش مدت رسیدگی به پرونده‌های شکایات مردم است، ابراز کرد: در سال‌های گذشته مدت زمان رسیدگی به پرونده ها بسیار طولانی بود اما خوشبختانه در ماه‌های گذشت با سرعت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در طول هفت ماه بیش از یک سوم پرونده‌های ارجاعی را به سرانجام رساندیم  و تعداد پرونده های پشت نوبت بسیار کاهش یافته است، افزود: مدت زمان رسیدگی و سرانجام رساندن پرونده‌ها با توجه به نوع آن بسیار متفاوت و در مواردی ممکن است بررسی جزئیات یک پرونده سال‌ها به طول بینجامد.

مردم هرم ارجاع پزشکی را رعایت نمی‌کنند

مدرکیان با گلایه از اینکه مردم هرم ارجاع پزشکی را رعایت نمی‌کنند، گفت: متاسفانه مردم با بروز کوچکترین درد و یا ناراحتی به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کنند که این امر خود در بی‌نظمی و شلوغی مطب ها و نارضایتی مراجعه کنندگان موثر است.

وی تصریح کرد: عمده ترین دلیل به بن بست رساندن طرح تحول نظام سلامت، عدم رعایت سیستم ارجاع و مراجعه های غیر ضروری به متخصصان است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه الزام قانونی برای وجود دستگاه کارت خوان در مطب پزشکان وجود ندارد، اظهار داشت: تا کنون چالشی درباره این موضوع در همدان نداشته‌ایم و شکایتی هم به ما نشده است.

مدرکیان با بیان اینکه در قالب  تیم مشترک بازرسی با اداره تعزیرات از داروخانه‌های سطح شهر بازدید می کنیم، ابراز کرد: گاهی برخی مردم از فروش دارو به قیمت‌های متفاوت در داروخانه‌ها گلایه می کنند در حالیکه باید بدانند که قیمت یک نوع دارو با برند و شرکت‌های مختلف متفاوت است.

انتهای پیام/م

نظر شما