شناسهٔ خبر: 25087166 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گزارشی از وضعیت تیم محبوب تبریز

تراکتور در جاده پر چاله!

شکست 3 بر یک تراکتورسازی برابر الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا آتش زیر خاکستر شعله‌ور شود و مصطفی آجورلو پس از حدود 2 سال از سمت خود برکنار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، وقتی مهدی طارمی پاس گل دوم الغرافه را در دقیقه 76 به حاتم داد و خودش گل سوم قطری‌ها را در دقیقه 87 به ثمر رساند، کورسوی امید خوشبین‌ترین هواداران تراکتورسازی حاضر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هم از بین رفت تا پرشورها شاهد یک ناکامی دیگر در کارنامه تیم محبوب خود باشند. هوادارانی که در این فصل شاهد یکی از ضعیف‌ترین دوران تیم خود بودند، حالا شاهد اتفاق‌های جدیدی هستند. چرا که شکست 3 بر یک تراکتورسازی برابر الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا که با توجه به مسجل شدن حذف سرخپوشان تبریزی از این رقابت‌ها جنبه تشریفاتی هم داشت، باعث شد تا آتش زیر خاکستر شعله‌ور شود و مصطفی آجورلو پس از حدود 2 سال از سمت خود برکنار شود و به جای او عباس الیاسی، عضو هیأت مدیره باشگاه تراکتورسازی به عنوان سرپرست جدید این باشگاه انتخاب شود. نکته جالب اینجا بود که بسیاری از هواداران تراکتورسازی از برکناری آجورلو خوشحال شده‌اند و در این میان، کمترین تقصیر را متوجه ارطغرول ساغلام سرمربی ترکیه‌ای خود و بازیکنان این تیم می‌دانند. هرچند که ساغلام در کنفرانس خبری خود از گروهی از هواداران گلایه کرد که اگر حمایت نمی‌کنید، برای شعار دادن علیه باشگاه به ورزشگاه نیایید!

موضوعی که در میان شعار هواداران تراکتورسازی جلب توجه می‌کرد، این بود که آنها می‌گفتند: «تراکتور نظامی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» هرچند که در این میان هستند هوادارانی هم که معتقدند با حضور سپاه در تراکتورسازی، این تیم وضع بهتری از لحاظ مالی پیدا کرد و توانست برای اولین بار در این دوران به لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کند اما واقعیت این است که فعلاً آجورلو به عنوان مقصر اصلی مشخص شده و بسیاری از هواداران تیم تبریزی او را عامل ناکامی تیم‌شان قلمداد می‌کنند!
هوادار قدیمی: اصلاً تیم نظامی نمی‌خواهیم
«حاجی» که یکی از هواداران قدیمی و میانسال تراکتورسازی است، درخصوص شرایط این تیم به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «شرایط تیم اصلاً خوب نیست. ما اصلاً تیم نظامی نمی‌خواهیم. شما ببینید فجر سپاسی چه وضعیتی پیدا کرد. آقای آجورلو زحمت کشید اما بازیکن سرباز که دلش با تیم نیست. می‌خواهد 2 سال خدمت کند و مواظب ساق‌هایش است. ساغلام هم که بازیکن زیادی نداشت و مربی هم که ابزار نداشته باشد، به نتیجه نمی‌رسد وگرنه او مربی خوبی است. من فکر می‌کنم که عواملی وجود دارد که نمی‌خواهند تراکتور نتیجه بگیرد. چون هر مدیر و مربی که می‌آید، نتیجه نمی‌گیرد!»
سؤال‌ها بی پاسخ ماند
میلاد وطن پرست، مجری برنامه موج فوتبال شبکه سهند و گزارشگر محبوب تبریزی که مصاحبه چند روز پیش او با صندلی خالی (آجورلو با وجود دعوت چند باره به این برنامه نرفت)، سر و صدای زیادی به راه انداخته در این رابطه به خبرنگار ما، می‌گوید: «با توجه به نتایج ضعیفی که کسب شده، جو سکوها بسیار ملتهب است و حتی وقتی تراکتورسازی یک بر صفر هم از الغرافه جلو بود، علیه مدیرعامل شعار می‌دادند. حالا هم باید دید که چه اتفاقی می‌افتد.»
وی درباره آن برنامه پر سر و صدا هم چنین توضیح داد: «آقای آجورلو اصلاً با رسانه‌ها ارتباط نداشت و هر بار که از ایشان دعوت می‌کردیم، نمی‌آمد. در آن روز هم ایشان قرار بود که بیاید اما بعداً گفت که مصلحت نیست! ما هم تصمیم گرفتیم حداقل سؤالاتی که در ذهن هواداران بود را مطرح کنیم که با رفتن آقای آجورلو هم بی پاسخ ماند.»
روابط عمومی مستعفی باشگاه، متهم می‌کند
محمدجواد پاینده، مدیر روابط عمومی سابق باشگاه تراکتورسازی که او هم با برکناری آجرلو از سمت خود کناره‌گیری کرده، شخصی است که از زاویه دیگری به این موضوع نگاه می‌کند: «در 10 سال گذشته وضع تیم بسیار خراب بود و وقتی هم که آجورلو آمد، یک ریال هم به او ندادند. ایشان 40 میلیارد درآمدزایی کرد و 13 میلیارد بدهی به جا مانده از مدیران قبلی را داد تا پرونده‌های افرادی مانند تونی اولیویرا، حمزه یونس و دیتمار بیکای بسته شود.»
وی به عوامل پشت پرده هم اشاره کرد: «یک نفر که خودش در تیم نیست و همیشه هم گزینه هست، باعث شد تا سکوها علیه یحیی شوند و گل‌محمدی را فراری دادند. این را در تبریز همه می‌دانند. آجورلو، ساغلام را آورد که بشیکتاش را قهرمان کرده اما ساغلام را هم می‌زنند. بازیکنی که کل فصل مصدوم بوده، قرارداد 900 میلیونی‌اش را می‌خواهد و مدام در اینستاگرام هواداران را تهییج می‌کند.»
جایگزین آجورلو: باید کمیته فنی تشکیل دهیم
سرپرست جدید باشگاه تراکتورسازی دیروز با سایت‌های مختلف گفت‌وگو کرد و درباره وضعیت باشگاه چنین گفت: «تغییرات گسترده و ناگهانی نمی‌تواند کمک حال تراکتورسازی باشد. باید منطقی پیش برویم. در وهله اول باید کمیته فنی تشکیل دهیم و ارزیابی دقیقی از وضعیت بازیکنان فعلی و نفرات مدنظر برای فصل آینده داشته باشیم. نمی‌دانم شرایط مالی تراکتورسازی به چه صورتی است به لحاظ فنی هم باید با ساغلام جلسه بگذارم تا به نتیجه برسم. یکسری حواشی هم وجود دارد که به بیماری تراکتورسازی کمک کردند. من از لحاظ فنی صحبت و علاقه‌ام را بیان کردم اما این یک مسأله دوجانبه است اجازه بدهید با این مربی جلسه برگزار کنم تا به نقطه نظر منطقی برسیم. حتی در اظهار نظری که از سوی ساغلام مطرح شده بود، خواندم این مربی همه چیز را به پایان فصل موکول کرده است.»

نظر شما