شناسهٔ خبر: 25085990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه گنج در 10 نقطه کشور اجرا شد

کرمان - ایرنا - نماینده معین اقتصادی قلعه گنج گفت: ایده اقتصاد مقاومتی پس از اجرای موفق در قلعه گنج در 10 نقطه دیگر کشور نیز اجرا و عملیاتی شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خداکرم جلالی روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در طرح توسعه قلعه گنج، توجه به سرمایه های انسانی، اقتصادی، فرهنگی و غیره با رعایت انسجام سازمانی مورد توجه قرار گرفته و همه در این منطقه همدل و هماهنگ کار می کنند.
وی ادامه داد: ساختارهای اجرایی در قلعه گنج به نوعی است که مردمی بودن، آینده نگری و تداوم کارها را تضمین می کند.
وی با بیان اینکه تاکنون 144 صندوق خرد روستایی در قلعه گنج شکل گرفته است گفت: میزان پس انداز مردمی در این صندوق سه میلیارد و 620 میلیون تومان بوده و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز هم سه میلیارد تومان واریز و حمایت کرده است.
وی اظهار کرد: تاکنون هفت هزار و 927 مورد تسهیلات بانکی توسط صندوق های خرد روستایی در قلعه گنج پرداخت شده که هفت هزار و 547 شغل ایجاد کرده است.
وی یادآور شد: تاکنون 9 میلیارد و 226 میلیون تومان تسهیلات در این منطقه پرداخت شده است.
جلالی به راه اندازی کارخانه هایی از جمله رب گوجه فرنگی و غیره در قلعه گنج اشاره و بیان کرد: نرخ بیکاری از 27 درصد به 19.5 درصد رسیده است.
وی گفت: در حوزه سلامت نیز تجهیز بیمارستان قلعه گنج، ارائه سبد حمایتی به مادران باردار و ایجاد مرکز درمان بستر رمشک انجام شده است.
وی به اقدامات حوزه آموزش نیز اشاره و بیان کرد: 488 نفر در قالب رفع بیسوادی مورد آموزش قرار گرفته اند و 111 مدرسه نیز در این منطقه تجهیز شده است.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای بمنظور شرکت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان کرمان چهارشنبه شب وارد این استان شد.
این هیات اقتصادی با استقبال رسمی استاندار کرمان وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شدند.
سفر به شهرستان رفسنجان و کلنگ زنی و افتتاج چندین پروژه مهم صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، حضور در شورای اداری این شهرستان و بازدید از برخی جاذبه های گردشگری استان کرمان از جمله برنامه های این هیات اقتصادی به استان کرمان است.
کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم پیشتر در ایام الله دهه مبارک فجر سال 96 و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در راس هیاتی متشکل از معاونان و مدیران کل ستادی این وزارتخانه به شهرستان بم سفر و از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و شرکت خودرو سازی کرمان موتور بازدید کرده بود.
همچنین سال 95 نیز طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم نیز به منظور پیگیری مسائل بیمه ای، مالیاتی، بانکی و اعتباری استان به کرمان سفر و در نشست شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی از استان کرمان به عنوان الگوی موفق کشور در مشارکت مردم و بخش خصوصی یاد کرده بود.
3029/7440/ 5054

نظر شما