شناسهٔ خبر: 25083725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

کارشناس دینی حرم رضوی:

توبه دری به سوی رحمت واسعه خداوند است

ابنا

کارشناس دینی در حرم مطهر رضوی گفت: توبه دری به سوی رحمت واسعه خداوند و یکی از پسندیده‌ترین اعمال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کارشناس دینی در حرم مطهر رضوی گفت: توبه دری به سوی رحمت واسعه خداوند و یکی از پسندیده‌ترین اعمال است.

فاطمه سید کاشی در سلسله جلسات «در سایه‌سار رضوان» که در رواق مبارکه حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: پرهیزگاری و تقوای الهی انسان را در زمره صادقین و خوبان قرار می‌دهد. چنانچه قرآن کریم می‌فرماید: «اتقوا الله و کونو مع الصادقین».

وی با بیان اینکه انسان همواره به توبه و انابه به درگاه خداوند دعوت شده است، اظهار کرد: توبه برای زمان بعد از ارتکاب گناه و معصیت است و شایسته نیست انسان قبل از انجام گناه با این فکر که بعد از گناه توبه می‌کنم گناه کند، چرا که شاید عمری باقی نباشد که بتواند توبه کند.

این کارشناس دینی عنوان کرد: انسان باید همواره به رحمت و مغفرت خداوند امید داشته باشد و بداند اگر مرتکب بزرگترین گناهان هم شد باز هم در توبه و انابه به روی او باز است و در قرآن کریم آمده است که خداوند انسان‌های «تواب» یعنی بسیار توبه کننده را دوست ‌دارد.

وی تصریح کرد: در روایات معصومین(ع) آمده است حتی اگر گناه قتل همه انبیاء الهی هم به گردن انسان باشد باز هم نباید از رحمت الهی ناامید باشد، چرا که دریای رحمت الهی واسعه و بی‌انتها است.

سیدکاشی با بیان اینکه توبه به معنای پشیمانی از گناه و بازگشت به سوی پروردگار است، عنوان کرد: نشانه قبولی توبه این است که انسان قلبا از ارتکاب گناه پشیمان شود و اگر مجدد هم شرایط انجام گناه برایش فراهم شد، از آن صرف نظر کند.

وی ادامه داد: اگر بعد از توبه باز هم شرایط ارتکاب گناه برای ما فراهم شد ولی از آن صرف نظر کنیم یعنی خداوند توبه ما را پذیرفته و آن گناه از پرونده اعمال ما محو شده است و باید مراقبت کنیم که دیگر آن معصیت را انجام ندهیم.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما