شناسهٔ خبر: 25083615 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

معاون شهردار تهران:

طرح ترافیک ۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد

صاحب‌خبر - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک ۹۶ تا نیمه‌اول اردیبهشت‌ماه تمدید شد.
به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در نشست خبری خود که به منظور تشریح جزئیات طرح ترافیک جدید برگزار شد، افزود: هنوز بخشی از ثبت نام‌ها کامل نشده است و بنابراین به دلیل همراهی با مردم اجرای طرح ترافیک جدید به ١۵ اردیبهشت موکول شد.
وی با بیان اینکه این زمان تمدید نمی‌شود، تصریح کرد: باید سامانه را یکجا روشن کنیم و بنا به درخواست سازمان و... این زمان تمدید شد و دیگر تمدید نمی‌شود.
پورسیدآقایی در ادامه در مورد ورود دیوان عدالت اداری به موضوع طرح ترافیک گفت: روزانه صدها شکایت به دیوان عدالت اداری وصول می‌شود و فردی هم در مورد گران شدن طرح ترافیک شکایتی را مطرح کرد که این مسئله به معنای لغو نیست. وی با بیان اینکه به من هم اطلاع داده شد که چنین شکایتی رسیده است، تصریح کرد: حق هر شهروند است که اگر ایرادی در مورد مسائل می‌بیند به دیوان عدالت اداری شکایت کند و چون حدس می‌زدیم که این اتفاق می‌افتد از قبل اطلاعات و مستندات را در اختیار دیوان عدالت اداری گذاشته بودیم اما مجددا خواهان توضیحات بیشتر بودند که برای آنها ارسال شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد این مسئله بزرگنمایی شده گفت: مثل این است که یک نفر را در دادستانی بازداشت کنند اما تیترهای مختلفی زده شود.
وی با بیان اینکه اگر شکایتی صورت نگیرد دیوان عدالت اداری قانونا وارد نمی‌شود گفت: البته این شکایت از مصوبات شورای شهر است که رسیدگی به آن پیچیده و مشکل است و حتی کمیته تخصصی متشکل از قضات و... تشکیل می‌شود ولی به نظر می‌رسد جوسازی شده است و حتی شاید بخشی از ثبت‌نام دیرهنگام نیز به این دلیل بود که صبر کنیم ببینیم چه می‌شود.
به گزارش ایسنا، پورسید آقایی در ادامه با بیان اینکه برای اجرای طرح ترافیک نیازمند دو زیرساخت جدی هستیم، گفت: در وهله اول باید شهرداری تهران زیرساخت‌های خود را در حوزه نرم افزاری، دوربین‌ها و ... فراهم می‌کرد که با تلاش شبانه روزی همه کارها به‌موقع انجام و حتی کد جریمه‌ها ثبت شده است.
وی با بیان اینکه با این حال در سویی دیگر می‌بایست سهمیه بگیران نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام می‌کردند، گفت: با اینکه تاکنون بیش از 90هزار خودرو اطلاعاتش ثبت شده اما به دلیل اینکه شاهد کاهش 40درصدی سهمیه‌ها در سازمان‌ها، دستگاه‌ها و... بودیم، هنوز مسئولان این سازمان‌ها نتوانستند در مورد چگونگی تخصیص سهمیه‌ها به نتیجه برسند و به همین دلیل با هماهنگی سرپرست شهرداری تهران اجرای این طرح تا 15 اردیبهشت‌ماه به تعویق می‌افتد و به‌عبارتی دیگر طرح‌های ترافیک 96 تا 15ماه آینده یعنی اردیبهشت‌ماه اعتبار دارد.
وی با بیان اینکه باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی و نه افزایش سهمیه‌ها پیش برویم گفت: هر خودرویی که کمتر در سطح شهر تردد کند به معنای ایجاد فضای بهتر و سالم‌تر است.
وی در پاسخ به این سوال که حمل‌ونقل عمومی آمادگی پذیرش مسافران جدید را دارد یا نه؟ گفت: در حال حاضر حدود پنج میلیون سفر توسط اتوبوس و مترو پوشش داده می‌شود و اگر 50هزار نفر از سهمیه‌بگیران را مجاب کنیم که به‌جای استفاده از خودروی شخصی از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، باز هم حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی آنها است.
وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارها را در خطوط یک، دو و چهار تا چهار دقیقه کاهش دادیم، گفت: خوشبختانه ازدحام مسافران مانند قبل نیست و وضعیت بهتر شده است.
وی با بیان اینکه برخی‌ها گلایه‌مند هستند که قیمت طرح ترافیک افزایش یافته است، گفت: ما منکر این موضوع نیستیم اما دقت داشته باشید که طرح ترافیک برای مردم ارزان شده است چراکه مردم عادی پیش از این باید طرح ترافیک را 40هزار تومان خریداری می‌کردند اما حالا در بدترین وضعیت نرخ عوارض 36هزار تومان خواهد بود اما قبول دارم که برای سهمیه بگیران خاص گرانتر شده است اما همه این گله‌ها به فرض این است که افراد با ماشین تردد کنند اما باید به سمتی پیش برویم که خودرو تنها در حالت اضطرار مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما