شناسهٔ خبر: 25083408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحقق ۸۰ درصد از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۶

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از محقق شدن ۸۰ درصد از فعالیت های این اداره کل در سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: نبود اعتبارات کافی مانع رشد بیشتر فعالیت های این اداره کل بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز (30 فروردین) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: این اداره کل به 80 درصد اهداف پیش بینی شده خود در سال 1396 دست پیدا کرد و شاید بتوان گفت 20 درصد از این اهداف به لحاظ دیر تخصیص پیدا کردن اعتبارات فرهنگی و یا نبود اعتبارات محقق نشد.

 

وی افزود: البته اداره کل تبلیغات اسلامی در بعضی از فعالیت ها، نسبت به آنچه مشخص شده بود بهتر عمل کرد و فعالیت های چشم گیر خوبی نسبت به سال 1395 داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: به عنوان مثال در اعزام مبلغ فعالیت های خوبی صورت گرفت، در زمینه استقرار مبلغ و مبلغه که یکی از طرح ها و مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود هم صد در صد با موفقیت انجام شد.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: درباره برگزاری گفتمان های دینی به دلیل نداشتن اعتبارات و کمبود اعتبارات آن اهدافی که مد نظرمان بود و آن تعداد گفتمانی که برنامه ریزی شده بود انجام نشد.

 

وی بیان کرد: در مباحث آموزشی و به ویژه آموزش های تخصصی ویژه مبلغان و مبلغات، با توجه به تعامل خوبی که بین دفاتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه قم و اصفهان و اداره کل تبلیغات اسلامی وجود دارد، آموزش های خوبی را در سال 96 شاهد بودیم که از آن جمله می توان به دوره های آموزشی تمهیدیه بدو تبلیغ و دوره آموزشی تربیت مربی خانواده اشاره کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت آموزش تشکل های میانی تخصصیِ زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در رابطه با فعالیت شورای هیئت های مذهبی، کانون مداحان، جمعیت بانوان فرهیخته و کانون های فرهنگی تبلیغی، به نظر می رسد باید بیش از این زحمت کشیده شود و نیاز به تلاش بیشتر دارد چون که مخاطبین این تشکل های میانی تخصصی نیاز به آموزش دارند و این در حالی است که بهترین راه برون رفت از مشکلات و معضلاتی که در جامعه وجود دارد سرمایه گذاری روی این مقوله آموزش است.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: بحث آموزش هیئت های مذهبی، کانون مداحان و دیگر مجموعه ها، نیاز به حمایت بیشتر دارد و این حمایت ها هم از طریق مسئولین و دولت باید انجام شود و هم خود ما از طریق خیرین استانی پیگیر این مسئله هستیم.

 

وی در ادامه اشاره ای به فعالیت های خوب اداره امور قرآنی استان و کارشناسان قرآنی فعال در ادارات شهرستانی کرد و افزود: در زمینه فعالیت های قرآنی با وجود برنامه های خوبی که انجام شد، اما انتظار مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری بسیار بیشتر است و امید است با حمایت های بیشتر در سال 97 بتوانیم به فعالیت های قرآنی رونق بیشتری ببخشیم.

 

وی بابیان اینکه جای کار در زمینه فعالیت های قرآنی زیاد است، گفت: در مباحث قرآنی اهداف بیشتری داریم که با توجه به کمبود اعتبارات قرآنی امکان تحقق این اهداف وجود ندارد و باید گفت مردم استان ما در بعضی شهرستان ها و مناطق به شدت پیگیر مباحث و فعالیت های قرآنی هستند و این اعلام نیاز مردم، همت مسئولین را طلب می کند که نسبت به اعتبارات قرآنی این استان دید بهتری نسبت به سال های گذشته داشته باشند.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: در دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا چالش هایی را پیش رو داشتیم که خدا رو شکر تا آخر سال بسیاری از این چالش ها مرتفع شد و جبران شد ولی هم چنان در این حوزه نیاز به مساعدت و همکاری و همراهی است.

 

وی با اشاره به اینکه مدارس صدرا باید به صورت خاص دیده شوند، ادامه داد: تقویت نرم افزاری و سخت افزاری پنج باب دبیرستان دخترانه و پسرانه در شهرستان های بروجن و فارسان در سال 97 مورد توجه ما است و در مباحث آموزشی، گفتمان های دینی، تکمیل و تجهیز امکانات آموزشی و ساخت و نوسازی فضای فیزیکی نیاز به حمایت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: در سال 96 گفتمان هایی در این مدارس پیش بینی شده بود که متأسفانه تحقق پیدا نکرد و این در حالی است که دبیرستان پسرانه دوره اول ما مشکل نبود مدیر داشت که تا بهمن 96 این مسئله پیگیری و حل شد، اما مسائل دیگری از جمله ساختمان های این مدارس که بعضا فرسوده شده اند و کمبود امکانات آموزشی نیاز به حمایت و توجه بیشتر مسئولین دارد.

 

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه گریزی هم به ساخت و ساز ها و اعتبارات ساخت خانه های عالم کرد و ادامه داد: فعالیت های انجام شده در ساخت، تعمیر و تجهیز خانه های عالم نسبتا خوب بود و با توجه به قولی که داده شده امید است امسال اعتبارات عمرانی این اداره کل را بهتر از سال 96 ببینند.

 

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد را سال 95 با وجود مشکلات زیادی که وجود داشت، راه اندازی کردیم و این در حالی است که این اداره هم به جد نیاز دارد که مسئولین استانی و مسئولین مرکز حمایت کنند تا بتوانیم ساختمان این اداره را خریداری یا بسازیم و مسئله دیگر هم مشکل نیروی انسانی بعضی ادارات شهرستانی است که بر اساس چارت باید رسیدگی و حل شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی بابیان اینکه راه اندازی اداره تبلیغات اسلامی 2 شهرستان بن و سامان از واجبات ما در سال 97 است، افزود: در شهرستان های بن و سامان هم زمین هایی مشخص شده و نیاز به اعتباراتی دارد که بتوانیم این زمین ها را خریداری و در ادامه ادارات این شهرستان ها هم ساخته و راه اندازی شود و نیروی انسانی آنها هم با توجه به چارت سازمانی تکمیل شود و برای آنها در سال 97 اعتبارات اداره دیده شود.

 

وی ادامه داد: این دو شهرستان از شهرستان های توریستی و مهمان پذیر ما هستند و سالانه بیش از سه میلیون نفر از استان های دیگر از این شهرستان ها دیدن می کنند و به جد نیاز است که ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های بن و سامان فعال شوند.

 

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: در ارتباط با سکونت های غیر رسمیِ مناطق آلوده و تخصیص اعتبار آن در استان های مختلف، نسبت به استان چهارمحال و بختیاری باید تجدید نظر شود، چون که برای استان ما فقط یک نقطه دیده شده که دلیل این مقدار که بر چه اساس و چه معیاری این چنین پیش بینی شده است را ما نمی دانیم و این در حالی است که استان مشابه استان چهارمحال و بختیاری بعضا 10 تا 16 نقطه آلوده مشخص شده و این جای سوال است.

 

وی بابیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری 9 شهرستان دارد، تصریح کرد: نیاز است که مسئولین با توجه به مفاسدی که در جامعه وجود دارد سقف روحانیون مستقر این استان را بالا ببرند و اعتبارات بیشتری را به صورت ویژه برای این استان ببینند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه این اداره کل راه نرفته زیاد دارد، گفت: در مجموع اداره کل تبلیغات اسلامی در سال 96 فعالیت های خوبی داشت و در زمینه های مختلف فرهنگی، قرآنی، عمرانی، زیر ساختی و اجتماعی شاداب، خوب، فعال و با انگیزه فعالیت کرد.

 

حجت الاسلام مرتضوی در پایان با اشاره به شعار سال 97 افزود: تمام تلاش ما در سال 97 اجرایی کردن و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری است که در رأس آن حمایت از کالای ایرانی است و بیشتر برنامه هایی که این اداره کل در سال 97 دارد و با مشارکت دستگاه های استانی و تشکل های میانی و تخصصی برگزار می شود، به این مهم توجه ویژه می شود.

 

نظر شما