شناسهٔ خبر: 25081163 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ارتش یمن: علیرغم توان خود سودان را به حمله موشکی تهدید نکردیم

سخنگوی رسمی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ تهدیدی برای هدف قرار دادن فرودگاه خارطوم پایتخت سودان با موشک های بالستیک مطرح نکرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، سخنگوی رسمی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ تهدیدی برای هدف قرار دادن فرودگاه خارطوم پایتخت سودان با موشک های بالستیک مطرح نکرده اند هرچند که این اقدام یک حق مشروع است.

سرتیپ «شرف غالب لقمان» گفت: با وجود اینکه نیروهای سودانی در صف مقدم جنگ با نیروهای ما در یمن هستند و ما روزانه ده ها نفر از آنها را طی نبرد از پای در می آوریم اما ما آنها را تهدید نکردیم چرا که برای خود اولویت هایی داریم هر چند که عملا توانایی هدف قرار دادن خارطوم را داریم اما موضع گیری سیاسی تصمیمات را مشخص می کند و محاسبات دیگری دارد.

وی افزود: مردم سودان دشمن ما نیستند و ما با سودانی ها مدت مدیدی همزیستی داشتیم و معلمان سودانی زیادی داریم. بسیاری از سودانی ها از این ارتش تبری جستند و با ما اعلام همبستگی کردند.

لقمان ادامه داد: ما نسبت به هدف قرار دادن خارطوم با موشک های بالستیک تهدید نکردیم و این تهدید از سوی یکی از تحلیلگران مطرح شد و نظر شخصی او است. اما من چنین چیزی نگفتم و هیچ مرجع رسمی نیز اظهارنظری نکرده است.

نظر شما