شناسهٔ خبر: 25073743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دیدار با معاون رئیس جمهوری عراق:

صالحی بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی مشترک دو کشور تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نوری مالکی،‌ گفت: با همکاری و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری زیادی شکل گرفته است و امیدواریم این فعالیت‌ها افزایش یابد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در دیدار با نوری مالکی؛ معاون رئیس جمهوری عراق با بیان این مطلب به تبیین وضعیت فرهنگی کشورمان پرداخت.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون برنامه‌های مختلفی را در قالب جشنواره‌های بین‌المللی، نمایشگاه‌های بین‌المللی اعم از کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری، چاپ و نشر، هنرهای تجسمی و موسیقی، حوزه سینمایی و تئاتر و ... برگزار کرده است.
 
نوری مالکی؛ معاون رئیس جمهوری عراق نیز در این دیدار گفت: امروز جهان شاهد اتحاد و همدلی دو کشور دوست و برادر ایران و عراق است.
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به یک کشور آزاد تبدیل شد و فرهنگ یکی از پایه‌های فعالیت‌های انقلاب اسلامی ایران است.
 
مالکی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که رتبه علمی ایران در بین هشت کشور برتر جهان قرار دارد و این نشان از بلوغ فکری و فرهنگی این کشور است.
 
معاون رئیس جمهوری عراق افزود: در زمان رژیم بعثی عراق، متفکران و فعالان فرهنگی تحت خفقان بودند و دیکتاتوری حاکم بر عراق مانع از پیشرفت فرهنگی طی دهه‌های اخیر شد.
 
در پایان این دیدار دو طرف انجام دیدارهای متقابل و تداوم همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور را خواستار شدند.

نظر شما