شناسهٔ خبر: 25065730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران-ایرنا-سفر ظریف به نیویورک در روز پنجشنبه،سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره، به رسمیت شناختن مدافعان هولوکاست در اتریش ازسوی نتانیاهو،غیرقانونی خواندن حضور آمریکا درسوریه ازسوی مشاور اسد،اعلام آمادگی حماس برای مبادله اسیران و اعتراف مکرون به بی نتیجه بودن حملات علیه سوریه ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
**اربیل-نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از آغاز دوباره پروازهای تهران به اربیل و بالعکس استقبال کرد.

**نیویورک-وزیرخارجه ایران روز پنجشنبه به وقت محلی برای شرکت در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار، وارد نیویورک می شود.

**بغداد-'نوری مالکی' معاون رئیس جمهوری عراق گفت: افزایش سفرهای زیارتی در دوران جدید، روابط کهن فرهنگی ایران و عراق را دوباره احیا کرد.

**بندرعباس-فرماندار و رییس کارگروه مدیریت بحران بندرلنگه گفت: سانحه سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره به درون آب های خلیج فارس 2 کشته، 2 مفقود و یک نجات یافته داشته است.

**یاسوج-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی روستایی از محل صندوق توسعه ملی توسط چهار بانک عامل کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرین امید پرداخت شده است.

**تهران-رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: تلاش دشمن علیه ایران به منظور ضربه زدن به اقتصاد ما، تهدید محسوب نشده و مانع پیشرفت کشورمان نمی شود.

**بغداد-'نوری مالکی' معاون رئیس جمهوری عراق گفت: امروز جهان شاهد اتحاد و همدلی دو کشور دوست و برادر ایران و عراق است.

**تهران-وزیر امور خارجه گفت: اگر آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد واکنشی از سوی ایران و جامعه بین المللی خواهد دید که این واکنش اصلا برای آنها خوشآیند نخواهد بود.

**تهران-معاون اول رییس جمهوری با بیان این که عزم جمعی و وفاق ملی زمینه ساز حل مشکلات کشور است،گفت: تا هماهنگی، همسویی و اراده ای واحد در کشور شکل نگیرد مشکلات باقی خواهند ماند.

**بغداد-رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: ایران دوست و همپیمان دوران سخت عراق است و اجازه نمی دهیم در پساداعش طرف ثالثی باعث جدایی دو کشور شود.
اخبار خارجی
*********
**تهران-'یهودا گلیک' عضو حزب لیکود رژیم صهیونیستی گفت: بنیامین نتانیاهو به صدراعظم اتریش پیشنهاد کرده در ازاء انتقال سفارت اتریش به قدس، اسرائیل تحریم خود علیه وزیران حزب آزادی (مدافعان هولوکاست) این کشور را لغو می کند.

**نیویورک-نماینده روسیه در سازمان ملل حمله نظامی به سوریه را نوعی همبستگی با یک طرف درگیری های سوریه دانست و گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، رقه را اشغال کرده است.

**تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن و پیونگ یانگ برای تدارک دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مذاکرات مستقیمی در «سطوح بسیار بالا» دارند.

**تهران-'اسماعیل هنیه' رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حماس برای مذاکره درباره آزادسازی اسیران با میانجیگری طرف ثالث آمادگی دارد.

**تهران-جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در جلسه ای با حضور اعضای کنگره درخصوص حمله موشکی به سوریه گفت: امیدواریم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه این بار پیام ما را دریابد.

**تهران-توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مواضع نیروهای مقاومت در غزه را بمباران کرد.

**تهران-گروه طالبان پس از حمله به یک مرکز ثبت نام از رای دهندگان در شهرستان «الله یار» استان غور افغانستان، سه کارمند کمیسیون مستقل انتخابات را همراه با دو تن از سربازان محافظ این کارکنان با خود بردند.

**تهران-پهپادهای ارتش یمن مواضع نظامیان اماراتی را در شهرستان مخا واقع در استان تعز هدف قرار دادند.

**وین-فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان این اتحادیه تاکید کرد: مناقشه سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها راه پایان دادن به مناقشه این کشور مذاکرات سوری-سوری تحت هدایت سازمان ملل است.

**تهران-رئیس جمهوری فرانسه که با انتقادهای فراوان داخلی برای مشارکت در حمله به سوریه روبرو است،اذعان کرد که این گونه حملات هیچ چیزی را حل نمی کند.

**تهران-کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور مستقیم با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت وگو نکرده است.

**نیویورک-نماینده سوریه در سازمان ملل هدف ائتلاف آمریکایی را نه مبارزه با تروریست ها بلکه تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست و گفت: این ائتلاف، جان هزاران بی گناه را با بدترین سلاح ها گرفته است.

**تهران-«بثینه شعبان» مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه در واکنش به اظهارات رسانه ها مبنی بر تلاش ترامپ برای جایگزینی ارتش آمریکا با نیروهای عرب در سوریه گفت: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است.

**تهران-مرکز روسی هماهنگی آشتی ملی در سوریه اعلام کرد: بیش از 60 هزار آواره سوری به منازل خود در غوطه شرقی واقع در استان ریف دمشق بازگشتند.
شبک**1392

نظر شما