شناسهٔ خبر: 25062836 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
شبکه‌های آب شهری نیازمند بازسازی است
گفته می‌شود که حدود ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای احداث سدها، انتقال آب و احداث شبکه‌های آبیاری در ۱۲ استان در نظر گرفته شده است، که در این میان هیچ اشاره‌ای به هدررفت آب در شبکه‌های فرسوده شهری نشده است. به نظر من مبلغ بالایی برای تعمیر و تعویض این شبکه‌ها باید اختصاص یابد تا از هدررفت آب جلوگیری به عمل آید.
شهروندی از شیراز

واقعیت‌ها را به مردم بگویند
راجع به بحران‌ ارزی مسئولان حرف‌های زیادی زدند و عوامل مختلفی را برشمردند آنان در اغلب صحبت‌هایشان به عوامل ناشناسی هم اشاره می‌کنند، ولی از معرفی این عوامل به مردم خودداری می‌ورزند. سوال من این است که چرا باید بعضی از مسائل برای مردم مجهول بماند؟ موضوع بحران ارزی به همه مردم مربوط است و سود و ضرر آن متوجه همه می‌شود. چرا نباید ابعاد آن کاملاً شفاف‌ به ملت گفته شود؟
شهروندی از تهران

تعطیلی آزمایشگاه بیمارستان صدر در تعطیلات نوروزی
آزمایشگاه بیمارستان شهید صدر وابسته به سازمان تأمین‌اجتماعی پس از تعطیلات ۵ روزه نوروزی نیز همچنان فعالیت نداشت و بیمارانی که از نقاط دور و نزدیک به این بیمارستان آمده بودند، بدون انجام آزمایش‌های پزشکی به خانه بازگشتند. در شرایطی که بسیاری از بیمارستان‌های دولتی در تمامی ایام تعطیلات نوروزی فعالیت داشتند، چرا آزمایشگاه بیمارستان صدر تعطیل بود؟
بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی

لزوم نظافت مستمر سرویس‌های دستشویی پارک لاله
با این که پارک لاله یکی از زیباترین و پر مراجعه‌کننده‌ترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود و از تعداد کافی سرویس‌های دستشویی برخوردار است، متاسفانه این سرویس‌ها به موقع و به مقدار کافی نظافت نمی‌شود و بوی نامطبوعی از آن‌ها به مشام می‌رسد.
از آنجا که گردشگران خارجی ساکن در هتل‌های اطراف هم به پارک لاله می‌آیند، نظافت کامل و مستمر سرویس‌های دستشویی آن ضرورت دارد.
خانم شهروند تهرانی

شرایط اقتصادی مردم بهبود یابد
هنگام عبور از خیابانی در تهران، چشمم به اعلامیه‌ای افتاد که بر دیواری نصب شده و یک نفر برای فروش کلیه‌اش، شماره تماس داده بود که متاسفانه نظیر چنین اعلامیه‌‌هایی در برخی از نقاط شهر دیده می‌شود. این‌که عده‌ای به دلیل فقر مالی بخواهند یکی از اعضای بدن خود را بفروشند جای تاسف دارد و باید شرایط اقتصادی مردم به‌گونه‌ای بهبود یابد که به چنین کارهایی نیاز نباشد.
تلفن به خط ارتباطی

پیاده‌روهایی که مناسب گندمکاری است!
پیاده‌روهای مناطق شهرستانی و ابومسلم خراسانی اسلام‌آباد‌غرب به قدری خاکی و قدیمی است که در آن‌ها می‌توان سبزی و گندم کاشت و عواید حاصل از آن را برای اجرای طرح‌های عمرانی، به حساب شهرداری واریز کرد!
از اهالی اسلام‌آباد‌غرب

یادگاری نوشتن بر دیوار بیمارستان‌های دولتی!
متاسفانه افرادی بر روی دیوار و کمدهای بیمارستان‌هایی که متعلق به بیت‌المال است، یادگاری می‌نویسند که آزاردهنده است و علاوه بر ایجاد منظر‌ه‌های زشت، هزینه‌هایی را برای مرمت و رنگ‌آمیزی آن‌ها به بیمارستان‌‌های دولتی تحمیل می‌کند.
عبدالله الفتی

از مسئولان زندان تبریز سپاسگزارم
از این که پس از مدت‌ها برای اولین بار به من اجازه مرخصی از زندان داده شد، از مساعدت‌های معاون دادستانی و رئیس زندان تبریز سپاسگزارم.
محمد حسن‌ اصغرزاده عظمی ـ تبریز

برگزاری مراسم ترحیم با نوای نی!
مدتی است که عده‌ای از شهروندان مراسم ترحیم عزیزان خود را به جای مساجد، در منازل و تالارهای پذیرایی برگزار می‌کنند و به جای دعوت از سخنرانان و قاریان، صرفاً از نوازندگان نی و خوانندگان ابیات شاعران متأخر و جدید دعوت به عمل می‌آ‌ورند که با باورهای دینی و اعتقادی آحاد ملت مغایرت دارد و برای آن باید چاره‌اندیشی شود.
تلفن به خط ارتباطی

مجریان اجازه حرف‌زدن به میهمانان را نمی‌دهند
بیشتر مجریان برنامه‌های تلویزیونی پی در پی در میان سخنان میهمانان برنامه‌هایشان می‌دوند و اجازه حرف‌زدن و توضیح کافی در مورد یک موضوع را به آنان نمی‌دهند که از جمله به ۲ تن از مجریان برنامه «به خانه بر می‌گردیم» سیما، می‌توان اشاره کرد!
بیننده برنامه‌های تلویزیون

قدردانی از مسئولان پارک لاله
از زحمات بی‌دریغ مسئولان پارک لاله تهران به دلیل نگهداری خیلی خوب از این پارک زیبا و ارائه خدمات ارزنده به شهروندان تشکر و قدردانی می‌کنم.
خانم شهروندی از تهران

بیسوادان از شرکت در انتخابات محروم شوند!
از خواندن خبر وجود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار بیسواد مطلق در کشور متأسف شدم و پیشنهاد می‌کنم بیسوادان تا زمان شرکت در کلاس‌های سوادآموزی و ارائه مدارک لازم، از حضور در انتخابات محروم شوند، زیرا کسی که حتی نمی‌تواند اسم خود را بنویسد، چگونه می‌تواند انتخابی اصلح داشته باشد؟!
تلفن به خط ارتباطی

خط ارتباطی:
شرکت در انتخابات از حقوق اولیه شهروندی و اجتماعی و سیاسی تمامی آحاد یک ملت است که حتی مجرمان زندانی را هم نمی‌توان از این حق قانونی محروم کرد، چه رسد به افرادی که به دلایلی مانند نبود مدرسه در محل زندگی آنان و یا فقر مادی نتوانسته‌اند باسواد شوند.

ضرورت مساعدت نیروهای محلی به محیط‌بانان
پیشنهاد می‌شود در روزهایی که تعداد مسافران در یک منطقه گردشگری افزایش می‌یابد، با استفاده از نیروهای داوطلب محلی مأمورانی را به کمک محیط‌بانان بفرستند تا از آتش‌سوزی جنگل‌ها توسط مسافران بی‌مبالات جلوگیری کنند.
دوستدار محیط‌زیست

حمایت از کالای ایرانی از مسئولان آغاز شود
حمایت از کالای ایرانی در درجه اول باید از مسئولان و مدیران سازمان‌های دولتی آغاز شود و با کاهش واردات، به‌طور کامل عینیت یابد.
پرویز کهنسال ـ اسلامشهر

استفاده از این اصطلاحات در شأن رادیو ایران نیست
برخی از گویندگان شبکه سراسری رادیو ایران گاهی لغات و اصطلاحاتی را به کار می‌برند که در شأن این رسانه پرمخاطب و ملی نیست، که از جمله به عباراتی مانند خود را به نفهمی‌زدن «کوچه علی‌چپ» و «جنگل مولا» می‌توان اشاره کرد که با اعتقادات دینی و فرهنگی ملت ما، مغایرت دارد.
جواد اصغرزاده شبستری

تجدیدنظر در گزینش برخی مدیران پُردرآمد
برخی از مدیرانی که بیش از ۵ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، داوطلبانه از دریافت یارانه‌های نقدی انصراف داده‌اند که جای تشکر دارد، اما در گزینش مدیران یاد شده که همچنان این یارانه‌ها را دریافت می‌دارند، باید تجدیدنظر شود تا شاید از آنچه که حق‌شان نیست، انصراف دهند.
یک هموطن

ماه‌های مبارک و تقویت روح ایمان
با تبریک ماه‌های مبارک رجب و شعبان و رمضان و تقارن آن‌ها با بهار طبیعت، از خدا بخواهیم که این ایام موجب تقویت روح ایمان و راستی و درستکاری در تمامی ما شود و دستاوردهای خوبی برای بندگی پروردگار و خدمت به مخلوق، برایمان داشته باشد.

یک هموطن مسلمان
نقش آموزش‌های قرآنی در ریشه‌کنی خشونت در مدارس
با توجه به این که خشونت اولین آسیب اجتماعی مدارس کشور شناخته شده است، توسعه آموزش‌های قرآنی و احادیث و روایت‌های بی‌بدیل مذهبی می‌تواند نقش مهمی در ریشه‌کن ساختن خشونت در مدارس داشته باشد.
تلفن به خط ارتباطی

نظر شما