شناسهٔ خبر: 25056245 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فراخوان چهارمین جشنواره خاتم منتشر شد

تهران- ایرنا- فراخوان چهارمین جشنواره داستان کوتاه «خاتم» با محوریت سیره پیامبر رحمت؛ حضرت محمد مصطفی (ص) منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از دبیرخانه جشنواره خاتم، دفتر نشر فرهنگ اسلامی با همکاری موسسه شهر کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مجمع ناشران انقلاب اسلامی چهارمین دوره جشنواره خاتم در بخش داستان کوتاه را با محوریت سیره پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) برگزار می کند.
بر اساس ضوابط تعیین شده، موضوع داستان باید برگرفته از ویژگی‌های شخصیتی و سیره حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان الگو، با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر و حجم آثار ارسالی حداکثر 5 هزار کلمه باشد.
تالیف و ارسال آثار برای همه گروه های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبانهای مختلف آزاد است و آثاری که تنها از طریق پست و یا پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت های doc وpdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود، به بخش مسابقه راه می‌یابند.
بر این اساس، آثاری به مسابقه راه می‌یابند که قبلا منتشر و یا در سایر مسابقات ارائه نشده باشند، آثار ارسالی بازگردانده نخواهد شد و مهلت ارسال اثر تا 30 دی ماه 97 است.
آیین اختتامیه و تقدیم جوایز همزمان با ایام عید خجسته مبعث در فروردین 98 برگزار خواهد شد، اطلاعات تکمیلی شامل محورهای موضوعی داستان، معرفی تعدادی از منابع معتبر و سایر شرایط در پایگاه اینترنتی جشنواره قابل مشاهده است.
به نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب نفرات اول، دوم، سوم، چهارم تا ششم، جایزه ویژه 120میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، 85 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، 60 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، 5 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و 50 میلیون ریال به همراه لوح یادبود اهدا می شود.
نشانی دبیرخانه جشنواره خاتم، تهران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان آزادی، خیابان شهید افتخاریان، کوچه مریم، شماره 23 و شماره تماس 02122941807 – 02122936140 داخلی 115 است.
نشانی پایگاه اینترنتی هم ww.jashnvarekhatam.com یا www.khatamfestival.com اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، برگزیدگان سومین جشنواره خاتم دوشنبه ( 27 فروردین ماه) با حضور جمعی از نویسندگان معرفی شدند.
به گفته مجید قیصری دبیر جشنواره خاتم، در دوره اخیر با تمام کم و کاستی ها در اطلاع رسانی، بیش از 572 اثر به دبیرخانه جشنواره خاتم ارسال شد که از این میان 210 اثر در حوزه کودک و نوجوان و 362 اثر در حوزه بزرگسال بود.
درمرحله اول با تفکیک آثار توسط هیات علمی جشنواره، 36 اثر در بخش کودک و نوجوان و 32 اثر در بخش بزرگسال به مرحله نهایی رسید.
نکته قابل توجه در این دوره از جشنواره، حضور چشمگیر نویسندگان زن بوده به گونه ای که در میان 36 اثر رسیده به مرحله نهایی کودک و نوجوان فقط یک اثر از نویسندگان مرد حضور داشت.
فراهنگ**1880**1055

نظر شما