شناسهٔ خبر: 25052689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یوفا هتاکی به داور دیدار یوونتوس و رئال را محکوم کرد

تهران - ایرنا - در پی حواشی ایجاد شده در دیدار تیم های یوونتوس و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و اظهارات تحریک آمیز دروازه بان یوونتوس در مورد داور میدان، اتحادیه فوتبال اروپا 'یوفا' با انتشار بیانیه ای هر گونه اهانت به داور بازی و همسرش را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'آ. اس' ، بدنبال حواشی ایجاد شده در بازی یوونتوس و رئال مادرید در دور برگشت از مرحله یک چهارم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و پنالتی سرنوشت ساز دقایق پایانی اعلان شده به سود رئال که در نهایت به صعود سفید پوشان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان منجر شد، 'مایکل اولیور' داور انگلیسی این دیدار مورد اعتراض شدید 'جان لوئیجی بوفون' قرار گرفت.
پس از پایان این مسابقه هم اعتراض های طرفداران تیم یوونتوس ادامه یافت و کاربران در صفحات مجازی با ارسال پیام های توییتری و متنی، به او و همسرش توهین کرده و در برخی موارد آن ها را تهدید کردند.
باتوجه به اهمیت موضوع، اتحادیه فوتبال اروپا 'یوفا' با انتشار بیانیه ای هر گونه اهانت به 'اولیور' و همسرش را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: اولیور همواره از طرف (یوفا) مورد حمایت بوده و هرگونه رفتار نامناسب و خطرآفرین چه داخل زمین و چه خارج از میدان، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
براساس گزارش 'بی بی سی' پلیس بریتانیا در حال تحقیق و بررسی پیام های تهدید آمیزی است که در چند رو اخیر، برای خانواده 'اولیور' ارسال شده است.
اظهارات 'جان لوییجی بوفون' دروازه بان تیم یوونتوس موجب خشم بیشتر هواداران شد و آنان را برای انتقاد شدید و حمله به صفحات مجازی داور مجاب کرد.
گفتنی است بوفون 'اولیور' را 'ناشی' خطاب کرده و به طعنه اظهار کرده بود که بهتر بود او به جای قضاوت دیداری با این حساسیت، با خوردن چیپس از تماشای مسابقه لذت می برد.
تیم رئال مادرید در حالی به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد که در بازی رفت موفق شده بود با سه گل حریف ایتالیایی خود را مغلوب کند، اما در بازی برگشت تیم یوونتوس به ثمر رساندن سه گل، رقابت را به تساوی کشاند، اما رئالی ها به لطف پنالتی 'مشکوک' دقایق پایانی راهی مرحله نیمه نهایی شدند.
ورزشی**3991**1584

نظر شما