شناسهٔ خبر: 25052051 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

با تجلیل از شهید نوریک باباجانیانس؛

مسئولان به دیدار مادر «نوریک» رفتند + عکس

منبع: ایسنا

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ اظهار داشت: با اینکه فرهنگ دینی شهدای ارامنه با دیگر همرزمانشان متفاوت بود اما در طول دفاع مقدس همگام با دیگر هم وطنان خود از خاک این سرزمین دفاع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با حضور در منزل شهید «نوریک بابا جانیانس» با «سرانوش آرا کل یانس» مادر این شهید گرانقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با تقدیر از خانواده شهید باباجانیانس، با بیان اینکه شهدای ارامنه باعث افتخار ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: با اینکه فرهنگ دینی شهدای ارامنه با دیگر همرزمانشان متفاوت بود اما در طول دفاع مقدس همگام با دیگر هم وطنان خود از خاک این سرزمین دفاع کردند و ما به همه این شهدا افتخار می کنیم.

منزل شهید نوریک باباجانیانس

نوریک باباجانیانس در سال 1342 در تهران  و در خانواده ای پر جمعیت به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در دبستان ارامنه «ساهاکیان» گذراند و مقطع دبیرستان را در رشته ریاضی در دبیرستان ارامنه «کوشش داویدیان» به پایان رساند. وی در سال 1365 به خدمت سربازی رفت و در 17 خرداد 1367 در منطقه عملیاتی شرهانی به درجه رفیع شهادت رسید.
در این دیدار آربی تیموریان مشاور مدیر کل در امور اقلیت های دینی و اسکندری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ حضور داشتند.

نظر شما