شناسهٔ خبر: 25046290 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

راه‌اندازی «خانه امن» در تمام استان‌ها

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: 21 مرکز تحت عنوان «خانه امن» در کشور فعال است و قصد داریم امسال همه استان‌ها از آن برخوردار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضا جعفری با بیان این که یکی از اقدامات سازمان بهزیستی، حمایت از زنان تحت خشونت و آزار و پذیرش و ساماندهی آنها در مراکزی تحت عنوان خانه امن است، افزود: این مراکز از سال 92 با رویکرد خانواده محور و سیستماتیک به افراد درگیر خشونت و آسیب‌دیده به صورت شبانه روزی و به شکل رایگان به دو صورت مداخلات کوتاه‌مدت و تامین نیازهایی چون خوراک،‌ پوشاک و سرپناه برای زنان خشونت دیده و زندانی فعالیت می‌کنند.

وی مداخلات بلند‌مدت با هدف حمایت و توانمند‌سازی مراجعه‌کنندگان در زمینه‌های آموزشی و بهداشتی، درمانی، حقوقی، مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای را از دیگر خدمات ارائه شده در خانه‌های امن عنوان کرد و گفت: این مراکز اکنون در 21 استان فعال هستند و در سال جاری تمامی استان‌ها از آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اورژانس اجتماعی عنوان کرد: آگاه‌سازی عمومی برای آشنایی شهروندان با حوزه اورژانس اجتماعی، باز تعریف اورژانس اجتماعی به منظور انجام حمایت‌های روانی اجتماعی از بازماندگان بلایا و حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی از مهم‌ترین برنامه‌های اورژانس اجتماعی در سال 97 خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما