شناسهٔ خبر: 25044079 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

آژير

صاحب‌خبر -

دستگیری راننده آزارگر
شهروند| راننده جوانی که قصد داشت دومین طعمه خود را آزار دهد، از سوی ماموران پلیس دستگیر شد.
این متهم با خودروی شخصی متعلق به پدرش، خانم‌های جوان را قربانی نقشه‌های خود می‌کرد.
22فروردین‌ماه بود که زن جوانی با مراجعه به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به ماموران گفت توسط سرنشین یک خودروی سواری دوو سیلو، با تهدید به قتل مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم‌ربایی و تهدید به قتل با سلاح سرد و اقدام به آزار و اذیت»، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
«شاکی پرونده پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش عنوان کرد به‌عنوان مسافر سوار خودرو شده، اما در ادامه توسط راننده خودرو و با تهدید سلاح سرد مورد آزار و اذیت قرار گرفت است.»
این خانم جوان در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: «ساعت 20:30بود، در محدوده میدان آزادی به‌عنوان مسافر و به مقصد شهرک ولیعصر سوار یک خودروی سواری دوو سیلو شدم که راننده آن جوانی 35ساله با قد بلند بود. پس از طی مسافتی، راننده تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم، اما این شخص با کشیدن چاقو تهدید به کشتن من کرد و در محدوده جاده قدیم کرج با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد، درحالی‌که بشدت از ناحیه گردن مورد آسیب و جراحت قرار گرفته بودم، توانستم از دست او فرار کرده و در این زمان موفق به برداشتن قسمتی از شماره پلاک خودرو شدم.»
با شناسایی دقیق دوو سیلو، کارآگاهان اقدام به شناسایی محل سکونت متهم در محدوده شهرک ولیعصر کرده، اما در مراجعه به این محل و در تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که متهم از این مکان متواری شده است. در ادامه تحقیقات و با ثبت دستور توقیف خودرو دوو سیلو در سیستم جامع پلیس، واحد گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده اتوبان فتح موفق به شناسایی خودروی موردنظر شد. در زمان اعلام دستور ایست به راننده خودرو، ماموران متوجه حضور زن جوانی در خودرو شدند که درحال درگیری با راننده بود. با وجود اعلام دستور ایست از سوی واحد گشت پلیس آگاهی، راننده خودرو اقدام به فرار می‌کند که در طی مسیر فرار با چندین دستگاه خودروی عبوری دیگر تصادف کرده و نهایتا متوقف و دستگیر شده و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شود.
متهم قصد آزار و اذیت دومین طعمه خودش را داشت که توسط ماموران دستگیر شد. خانم جوان داخل خودرو اشاره کرد که به‌عنوان مسافر، در محدوده میدان آزادی و به مقصد شادآباد سوار خودروی متهم شده بود.
متهم ضمن اعتراف به آزار و اذیت شاکی اصلی پرونده، درخصوص تلاش برای قربانی‌کردن دومین خانم جوان نیز گفت: پس از مصرف شیشه، در محدوده میدان آزادی و به مقصد شادآباد این خانم جوان را سوار کردم. نرسیده به شادآباد بود که با چاقو این خانم جوان را تهدید کردم، درحالی‌که قصد داشتم به داخل جاده‌ای فرعی تغییر مسیر بدهم، ناگهان متوجه گشت پلیس شدم که به من نزدیک شده و دستور ایست می‌داد. بسیار ترسیده بودم که اقدام به فرار کردم، اما در زمان فرار با چند دستگاه خودروی دیگر تصادف کردم و نهایتا توسط پلیس دستگیر شدم.
با توجه به اعتراف متهم و صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، تحقیقات تکمیلی از متهم در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

یافتن 13 کوهنورد مفقودی در ارتفاعات ‌هزار مسجد چناران
ایلنا| رئیس هلال‌احمر چناران از یافتن 13 کوهنورد مفقودشده در ارتفاعات ‌هزار مسجد این شهرستان خبر داد. علی مسعودی در این‌خصوص اظهار داشت: ساعت 7:30 روز یکشنبه 26 فروردین‌ماه با تماس خانواده‌های کوهنوردان با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان، مفقودشدن 13 کوهنوردی که از بعدازظهر پنجشنبه به ارتفاعات ‌هزار مسجد رفته بودند، اعلام شد.
 وی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع، دو تیم امداد کوهستان در قالب 11 نفر با یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو کمک‌دار به منطقه اعزام شدند. مسعودی عنوان کرد: پس از یافتن کوهنوردان، 3 نفر از آنها که در منطقه صعب‌العبور گرفتار شده بودند به منطقه امن منتقل شدند و عملیات در ساعت 22 شامگاه یکشنبه گذشته به پایان رسید.

نظر شما