شناسهٔ خبر: 25043240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزیده اخبار

صاحب‌خبر -

100 فقره آتش‌سوزی جنگل‌ها در نوروز 97
ایرنا| قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام این‌که در 15روز نخست امسال، 100 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور رخ داد، عامل انسانی را دلیل اصلی آنها اعلام کرد. او با بیان این‌که این آتش‌سوزی‌ها در سطح 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع ایران اتفاق افتاده است، افزود: بخش عمده این آتش‌سوزی‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، فارس، کرمان و سمنان بوده است. او با یادآوری این‌که در‌ سال گذشته با کاهش 60‌درصدی تعداد آتش‌سوزی‌ها مواجه بودیم، گفت: پارسال نزدیک به 1700 فقره آتش‌سوزی در سطح 8.5‌هزار هکتار جنگل و مراتع سراسر کشور رخ داد، درحالی ‌که در ‌سال 1395 تعداد آن نزدیک به 2هزار و 200 فقره در سطح 18‌هزار هکتار بوده که بیانگر کاهش حدود 60‌درصدی است.

نارضایتی از کنترل کیفی خودروسازان
ایرنا |  نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تأکید کرد: از کنترل کیفی خودروسازان رضایت ندارد و درصورت دریافت گزارش مشتریان درباره استفاده از قطعات بی‌کیفیت و غیراستاندارد با متخلف برخورد می‌شود. به گفته این مسئول، درصورت محقق‌نشدن این امر خودروسازان مسئولند و باید پاسخگو باشند.

شرایط واردات تلفن‌همراه مسافری
ایلنا| مسافرینی که به کشور وارد می‌شوند، درصورت خریداری گوشی همراه از خارج از کشور، موظف هستند تلفن‌همراه خود را از طریق سامانه آنلاین رجیستری گوشی تلفن‌همراه پس از ورود به گمرک اظهار کنند. واردات انواع گوشی تلفن‌همراه به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی و داشتن مجوز ثبت‌سفارش است. حقوق ورودی و سود بازرگانی انواع گوشی تلفن‌همراه 5‌درصد براساس ارزش پایه گوشی موبایل که گمرک مشخص کرده است، محاسبه و بر مبنای آن ۵‌درصد حقوق و عوارض دریافت می‌شود. بهای خرید کالا در مبدأ به اضافه هزینه بیمه و حمل‌ونقل مبنای محاسبه و اخذ حقوق ورودی کالا‌ها در گمرک است که اصطلاحا ارزش سیف کالا عنوان می‌شود. برای واردات انواع گوشی تلفن‌همراه به صورت تجاری علاوه بر ۵‌درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت می‌شود.

توقف تولید موتورسیکلت‌های بدون یورو ۴
ایسنا| تولید موتورسیکلت‌هایی که استانداردهای یورو ۴ را نداشته باشند، متوقف شد. براساس مصوبه هیأت دولت از ابتدای مهرماه ‌سال ۱۳۹۳ تا پایان‌ سال ۱۳۹۶ تولید موتورسیکلت‌ها براساس استانداردهای یورو ۳ بلامانع بوده اما از ابتدای‌ سال ۱۳۹۷ کلیه موتورسیکلت‌های تولیدی باید براساس استاندارد روز اتحادیه اروپا که درحال حاضر یورو ۴ است، تولید شوند.

همبرگرفروش فنلاندی در ایران شعبه زد
یک شرکت فنلاندی اخیرا نخستین شعبه خود را در ایران دایر کرده و نخستین شرکت غربی زنجیره‌ای فروش همبرگر لقب گرفته که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور شعبه دایر می‌کند. شرکت هس همبرگر فنلاند اخیرا نخستین شعبه خود را در ایران دایر کرده و براساس توییت کیجو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران، این شعبه در منطقه تهرانپارس قرار دارد. شرکت هس برگر، هیچ شعبه دیگری در منطقه خلیج‌فارس، آسیای میانه یا جنوب قفقاز ندارد.

نظر شما