شناسهٔ خبر: 25037077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رئیس جمعیت علمای صور لبنان:

برخی نظام‎های عربی در حال عادی سازی ذلیلانه روابط با رژیم صهیونیستی هستند

ابنا

حجت الاسلام شیخ علی یاسین رئیس جمعیت علمای صور لبنان تأکید کرد که برخی نظام‎های عربی در حال عادی سازی ذلیلانه روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام شیخ علی یاسین رئیس جمعیت علمای صور لبنان در پیامی، حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به خاک لبنان را به شدت محکوم کرد.

وی این حمله را پاسخی به شکست مزدوران این کشورها یعنی تروریست ها در غوطه شرقی به دست ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن توصیف کرد.

در این پیام آمده است: اهداف و توطئه این جنگ سه گانه همانند اهداف و توطئه جنگ سه گانه علیه مصر در سال 1956 میلادی است با این تفاوت که محور مقاومت و بازدارندگی در حال حاضر وجود دارد.

شیخ علی یاسین افزود: به دولت ها و ملت هایی که در این حمله جنایتکارانه در کنار سوریه ایستادند به ویژه ملت فلسطین که به صورت علنی و فوری به همبستگی با محور مقاومت پرداخت، درود می فرستیم.

وی با اشاره به تلاش برخی نظام های عربی برای عادی سازی ذلیلانه روابط با رژیم صهیونیستی اطهار داشت: تصمیم های ضعیف و سستی که در پی دیدار مسئولان عرب اتخاذ می شود بر ضعف مسئولان و سرسپردگی آنان در برابر قدرت های استکبار جهانی دلالت دارد.

این روحانی لبنانی تأکید کرد که اتحادیه عرب بهتر است از عرب بودن خود محافظت کرده و هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمله علیه جهان عرب را متوقف کند.

رئیس جمعیت علمای صور همچنین مسئولان لبنان را به قرار گرفتن در سطح خواسته قشرهای مختلف ملت فراخواند و آنان را به دوری از گفتمان تنش زا و ارائه خدمات به وطن و شهروندان دعوت کرد.

وی از سفر برخی مسئولان لبنانی با هواپیمای اختصاصی برای مشارکت در کنفرانس سیدر در پاریس انتقاد کرد و گفت: مسئولان لبنانی در حالی با هواپیمای شخصی به فرانسه سفر کردند که برخی از مسئولان دولت های شرکت کننده با پرواز عادی در این کنفرانس حضور یافتند.

شیخ علی یاسین این مساله را نشان دهنده توهین مسئولان لبنانی به شهروندان و به نمایش گذاشته شدن تفاوت فاحش میان طبقه حاکم با شهروندان عنوان کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از شجاعت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نظامیان این کشور و همچنین نیروهای محور مقاومت در برابر تجاوز آمریکا و انگلیس و فرانسه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است آمریکا و انگلیس و فرانسه در ساعات نخستین بامداد روز شنبه با شلیک بیش از ۱۰۰ موشک و حملات هوایی چندین نقطه در خاک سوریه را هدف قرار دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در پیامی تلویزیونی آغاز این حملات را اعلام و آن را واکنشی به حمله «شیمیایی» هفته گذشته به شهر دوما خواند که منجر به کشته شدن ۶۰ نفر از غیرنظامیان شده بود.

دولت سوریه اعلام کرد که تجاوز سه‌گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه این کشور نتوانسته به اهداف خود برسد و نباید در مورد آن بزرگنمایی کرد.

بنابر اعلام مسئولان سوری، بسیاری از موشک‌های شلیک شده از سوی کشتی‌های نظامی و جنگنده‌های متجاوزان، توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفته و نابود شده است.

دولت سوریه با این حال اعلام کرد که برخی مراکز تحقیقاتی و پایگاه‌های نظامی این کشور هدف حملات موشکی متجاوزان قرار گرفته است.

............
پایان پیام/ 326

نظر شما