شناسهٔ خبر: 25026341 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات دولت احمدی ‌نژاد در نشست «تلگرام؛ بودن یا نبودن؟»:

چشمک قهرمان به صدرنشینی/جهنم سرخ در انتظار رؤسا

روز پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2018، دوشنبه 27 فروردین 97، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی تهران داور: هیتی بیریرا (سری‌لانکا)، کمک‌ها: جورج بیلایانامال و بالیسا هیماتونجا (سری‌لانکا)

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، صعود دو تیم از گروه قطعی شده اما اینکه کدام تیم به عنوان صدرنشین راهی پلی‌‌آف شود، به نتیجه بازی امشب برمی‌گردد. پرسپولیس بعد از تکرار قهرمانی ایران حالا برای تکمیل سال رؤیایی خود چشم به صدرنشینی در گروه مقدماتی لیگ قهرمانان دارد تا در مرحله حذفی با قرعه بهتری روبه‌رو شود.

کنار تمام حساسیت‌هایی که جدال امشب برای شناخت صدرنشین دارد، رویارویی با السد برای سرخپوشان می‌تواند جنبه انتقامی هم داشته باشد به خصوص بعد از شکست سنگین و تلخی که این تیم در دوحه داشت. برانکو که رؤیای رسیدن به مراحل نهایی لیگ قهرمانان را در سر می‌پروراند، خوب می‌داند جدال امشب با السد می‌تواند گامی بلند برای او و شاگردانش در بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین روحیه گرفتن در آستانه پلی‌‌آف باشد. پرسپولیس که به نسبت بازی‌های اخیر با تغییرات غیرمنتظره‌ای در ترکیب اصلی روبه‌رو شده و باید در غیاب تعدادی از مهره‌های کلیدی اما مصدوم خود به میدان برود،  امشب چاره‌ای ندارد تا برای کسب 3 امتیاز تلاش کند چون با 2 امتیاز عقب بودن از السد در جدول، تنها برد می‌تواند این تیم را با صدرنشینی به مرحله بعدی برساند. از همین‌رو انتظار می‌رود پروفسور بعد از هفته‌ها نیمکت‌نشینی با بها دادن به مهاجم سیه‌چرده خود بار دیگر از زوج ویرانگر علیپور- منشا در خط آتش بهره ببرد، زوجی که در صورت آماده بودن می‌تواند تفاوت‌ها را در زمین مسابقه رقم بزند.

با توجه به استحکام خوبی که ساختار تدافعی پرسپولیس در حضور مدافع و رهبری باتجربه همچون سیدجلال حسینی دارد، به نظر می‌رسد سرخپوشان امشب با سیل طرفداران خود مقابل حریف قطری سراپا حمله باشند که در این صورت باید مراقب ضدحملات السد به خصوص با مهاجمان زیرکی که در این تیم دیده می‌شود، باشند. اوسوالدو فریرا پرتغالی به عنوان یکی از باهوش‌ترین و در عین حال زیرک‌ترین مربیان فوتبال پرتغال با شناختی که از قهرمان ایران دارد قطعاً امشب برنامه‌های خاصی برای فرار از جهنم آزادی تدارک دیده است به خصوص که در میان شاگردانش از ابزارهای فوق‌‌العاده‌ای نیز برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی‌‌اش بهره می‌برد. در سه نقطه کلیدی السد بازیکنانی حضور دارند که با قدرت رهبری بالای خود ضریب اطمینان را به بالاترین حد رسانده‌اند از جمله کاپیتان اسپانیایی که در نقش رهبری داخل زمین بدون اشتباه ظاهر می‌شود. پرسپولیس اگر به دنبال 3 امتیاز و گرفتن انتقام شکست دور رفت در جهنم سرخ امشب آزادی است، قطعاً باید برنامه‌ای متناسب با نقاط قوت السد در ذهن داشته باشد، نقاط قوتی که تنها به یک یا دو پست منتهی نمی‌شود و نیاز به یک ذهن باز و هوشیار دارد تا زمینه زمین‌گیر شدن تیم پرستاره و متمول قطری را فراهم کند.

چهره‌ها

وحید امیری را می‌توان چهره اصلی پرسپولیس در جنگ امشب با رؤسای دوحه نامید، بازیکنی ملی‌پوش و تأثیرگذار در روند حرکتی سرخپوشان که در صورت روی فرم بودن می‌تواند به کابوسی بزرگ برای رقیب تبدیل شود. امیری ملی‌پوش در دو بازی گذشته پرسپولیس در لیگ برتر بهترین نمایش‌های ممکن را ارائه داد تا نشان دهد در روزها و هفته‌های منتهی به جام جهانی‌ همچنان آمادگی خود را حفظ کرده و انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن توانایی خود به عنوان مهره کلیدی دارد.

در جمع اردونشینان السد چند بازیکن هستند که می‌توانند به عنوان چهره در بازی امشب معرفی شوند از جمله ژاوی، بونجاح و حسن الهیدوس اما سرآمد تمام آنها مرتضی پورعلی‌گنجی است که امشب دوباره باید رقابتی دیدنی با هم‌استانی خود در ورزشگاه آزادی داشته باشد. پورعلی‌گنجی که در بازی رفت به خوبی موتور گلزنی شمالی سرخپوشان را خاموش کرد امشب در ادامه مأموریت خود دوباره باید مانع گلزنی علی علیپور، هم‌استانی خود شود بلکه السدی‌ها با دست پر زمین را ترک کنند.

در حاشیه... در حاشیه...

*صدرنشینی در این مرحله می‌تواند قرعه بهتری در پلی‌‌آف نصیب تیم‌ها کند از همین‌رو پرسپولیس که اصلاً دوست ندارد مثل فصل قبل به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شود، امشب باید به هر نحوی شده از سد رقیب قطری خود در آزادی بگذرد.

*ژاوی هرناندز به عنوان کلیدی‌ترین چهره السد برای دومین بار در دو سال گذشته گام به آزادی می‌گذارد تا این بار شاهد سیل عظیم طرفدارانی باشد که با لباس‌های سرخ‌رنگ در ورزشگاه حاضر هستند تا از نزدیک این چهره محبوب و دوست‌داشتنی سابق بارسلونا و لاروخا را ببینند. سال قبل ژاوی در ورزشگاه مملو از جمعیت استقلالی ماراتن 120 دقیقه‌ای را تجربه کرد.

*غیبت محسن ربیع‌خواه و فرشاد احمدزاده در میانه میدان پرسپولیس و همین‌طور خروج نام محسن مسلمان از برنامه‌های تاکتیکی برانکو باعث شد تا قهرمان ایران امروز با خط هافبکی جدید به مصاف رقیب قطری برود که در چیدمان جدید به نظر می‌رسد نقش کمال کامیابی‌نیا پررنگ‌تر از همیشه خواهد بود.

*بغداد بونجاح ستاره الجزایری به عنوان مرد اول دیدار رفت دو تیم امشب جنگی دوباره با مدافعان پرسپولیس و در رأس همه سیدجلال حسینی کاپیتان ملی‌پوش سرخپوشان خواهد داشت. این بازیکن که با استراحت کامل گام به آزادی گذاشته، شانس رسیدن به آقای گلی را نیز دارد به همین خاطر با انگیزه‌های فراوان به میدان خواهد رفت.

انتهای پیام

نظر شما