شناسهٔ خبر: 25010494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزار و ۲۰۰ بیمار هموفیلى در خراسان رضوی شناسایی شده اند

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلى خراسان رضوى گفت: در حال حاضر جمعیت شناخته شده بیماران هموفیلی در خراسان رضوی هزارو ۲۰۰ بیمار آقا و خانم هستند.

صاحب‌خبر -

هزار و ۲۰۰ بیمار هموفیلى در خراسان رضوی شناسایی شده اندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمد مهدی یزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود: ١١ هزار بیمار هموفیلى در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ١٢٠٠ بیمار در استان خراسان رضوى شناسایی شده اند.

 
وی تصریح کرد: ٩٠٠ بیماراز این بیماران آقا و ٣٠٠ بیمار خانم هستند که تحت حمایت کانون هموفیلى قرار گرفته اند.

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلى خراسان رضوى گفت: هموفیلى یک نوع اختلال خونریزی دهنده ارثى است و فرد مبتلا به هموفیلى به علت سطح پایین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نمی‌باشد.

یزدی با اشاره به برخى علائم بیماری هموفیلى افزود: کبودی، درد و تورم ناحیه صدمه دیده، خونریزی داخل عضلانى، وجود خون در إدرار یا مدفوع، خونریزی از بینی، دهان و لثه، خونریزی‌های طبیعی بعد از زایمان و عادت‌های ماهیانه شدید و طولانی در خانم‌ها از جمله علائم این بیماری می‌باشد.

وی گفت: بیماران مبتلا به هموفیلی باید بطور مکرر جهت درمان به کلیلینک سرور (تنها مرکز درمانی در مشهد) مراجعه کنند و این مهم موقعیت‌های تحصیلی، کار، ازدواج و تشکیل خانواده بیمار را خدشه دار می‌کند.

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلى خراسان رضوى حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و رفاهی برای مبتلایان به انواع اختلالات انعقادی، تسهیل سطح دسترسی به داروهاى مورد نیاز بیماران، حمایت از اجرای برنامه پیشگیری از معلولیت‌های کودکان هموفیلی و ارائه مشاوره‌های درمانی، ژنتیک، حقوقی و تحصیلی را از جمله خدمات ارائه شده این کانون از بیماران هموفیلی برشمرد.

کانون هموفیلی ایران سازمانی مردم نهاد، غیر دولتی، غیر سیاسی، غیر انتفاعی و عضو ملی فدراسیون جهانی است که از سال ١٣٤٦ با هدف ارتقاء سطح کیفیت زندگى بیماران هموفیلی شروع به فعالیت کرده است.
 
انتهای پیام // م. ا
 

نشست خبری رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلى خراسان رضوى درمشهد

نظر شما