شناسهٔ خبر: 24740921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

طارمي چگونه به شماره 11 رسيد؟

مهدي طارمي در نمايش خيره کننده 40 دقيقه اي خود، دومين گل تيم ملي ايران را وارد دروازه الجزاير کرد.

صاحب‌خبر -

مهاجم تيم فوتبال الغرافه که در پي مصدوميت در پيش از ديدار الاهلي عربستان بعد از گلزني مقابل اين تيم زمين را ترک کرده بود، در ديدار شب گذشته مقابل الجزاير نيز به ميدان رفت و بعد از درخشش در دقايق حضور در ميدان، با تعويض در دقيقه 40 نشان داد همچنان از مصدوميت رنج مي برد.

 

طارمي در مسابقه ديروز يک خطر دائمي روي دروازه الجزاير بود و همچنين با پرس شديد مدافعان حريف و همچنين بازيسازي، عيار فني خود را بازهم به رخ کشيد.

 

اين تصاوير لحظه گل دوم ايران به الجزاير را نشان مي دهد، گلي که بيش از هرکس آن را مديون احسان حاج صفي کاپيتان تيم ملي هستيم. حاج صفي در دقيقه 18با فشار روي هافبک دفاعي تيم الجزاير کارل مجاني توپ او را گرفت و با نفوذ به قلب دفاعي حريف با پاسي هوشمندانه مهدي طارمي را صاحب توپ کرد. در اين لحظه نکته مهم، استپ پاس حاج صفي بود؛ چرا که توپ، کمي عقب تر از طارمي قرار داشت اما فوروارد ايارن با استپي حرفه اي توپ را از خود پيش انداخت و با نزديک شدن به دروازه بان الجزاير با حرکت بدن، او را فريب داد و با دريبل او دومين گل را به ثمر رساند.

 

نکته جالب در مورد اين گل، شکل دريبل دروازه بان و توپي بود که کمي جلوتر از طارمي قرار داشت و به طور ريسکي وارد دروازه الجزاير شد. با اين حال طارمي که يازدهمين گل خود براي تيم ملي را به ثمر رساند، نشان داد مهره بي جانشين تيم ملي در پستي است که کارلوس کي روش پشت سردار آزمون، براي وي در نظر گرفته است.

 

طارمي گل هاي ملي خود را مقابل گوام، قرقيزستان، گينه نو، قطر، هند، ازبکستان، چين و الجزاير به ثمر رسانده و اميدواريم در جام جهاني نيز همينطور موثر و گلزن باشد؛ به خصوص در ديدار با مراکش که بازي کليدي ايران محسوب مي شود.

 

طارمي که آمادگي اش بعد از جدايي از پرسپوليس و دوري چند ماهه به دليل محروميت مورد ترديد بود، در بازگشت به الغرافه با توپ پر آغاز کرده و تقريبا در همه مسابقات موفق به گلزني يا تاثيرگذاري روي گل هاي تيمش شده و اين روند را در بازي هاي ملي نيز ادامه داده است. با اين سطح از آمادگي مي توان انتظار داشت که او نه تنها مهره موثر براي تيم ايران در جام جهاني باشد که راه خود را به سمت يک باشگاه  خوب اروپايي باز کند؛ چيزي که با اين کيفيت، کاملا استحقاقش را داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما