شناسهٔ خبر: 24716698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زائرسراهای بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی +فیلم

همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، 85 زائر سرا در بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری میزبان مسافران و زائرین نوروزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  مرکز چهارمحال و بختیاری ، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاریزائرسراهای بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی +فیلم گفت: از این تعداد 13 زائر سرا در امامزاده محمد (ع) بارده و 12 سوئیت با امکانات کامل رفاهی در امامزاده حمزه علی(ع)، هفت سوئیت در بقعه متبرکه امامزاده باباپیراحمد ملاسجان، 11 زائرسرا در امامزاده سید بهاءالدین محمد(ع) شیخ شبان و پنج سوئیت در امامزاده محمدبن علی(ع) منجرمویی است.
حجت الاسلام مجتبی محمدی افزود : پنج زائرسرا در امامزاده علی ابن احمد(ع) دهنو، پنج زائرسرا در امامزاده روستای گوشه و در دیگر بقاع استان همانند سید عیسی(ع) سرآقاسید و بقعه متبرکه واقع در روستای صالح کوتا از دیگر زائر سراهای استان است که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
وی گفت: در تمام بقاع متبرکه استان که مجری طرح آرامش بهاری هستند، مراسمی همانند خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌ صلواتی، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه‌های مشاوره و عفاف و حجاب و عرضه محصولات فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود.
بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری تابستان هرسال هم میزبان طرح تابستانی نشاط معنوی است.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه از لحظه سال تحویل تا امروز بقاع متبرکه استان میزبان 100 هزار زائر و گردشگر بوده است افزود: پارسال در طرح آرامش بهاری بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری بازدید و سلاله پاک ائمه اطهار (ع) را زیارت کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری افزود:‌ بیش از 101 بقعه متبرکه در استان به‌عنوان یادگاران رسول مکرم اسلام (ص) وجود دارد که45 بقعه با برنامه‌ریزی لازم، در حال اجرای طرح آرامش بهاری است.
وی گفت :30 روحانی و مبلغ اعزامی از استان قم در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری برای اجرای بهتر طرح آرامش بهاری حضور دارند و از قبل نیز آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2034359" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2081874/2034359?width=400&height=300"></script></div>
 
زائرسراهای بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی +فیلم زائرسراهای بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی +فیلم زائرسراهای بقاع متبرکه میزبان مسافران نوروزی +فیلم

نظر شما