شناسهٔ خبر: 24713007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زاهدان| امدادرسانی به ۲۱۰۰ حادثه دیده در حوادث نورزی سیستان و بلوچستان‌

R7843/P41362/S6,65/CT1

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا امروز به ۲۱۴۸ حادثه‌دیده در حوادث جاده‌ای استان خدمات ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از 25 اسفند تا کنون به 83 حادثه و ماموریت اعزام شدند که در جریان این حوادث به بیش از 2148 حادثه دیده خدمات‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 15 حادثه مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، ادامه داد: در عملیات‌های مختلف خدمات متفاوتی به مسافران ارائه شده است. همچنین هلال احمر از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون به 282 خانواده به تعداد 1177 نفر اسکان داده است.

وی افزود: در جریان حوادث نوروزی که هلال‌احمر مأمور رسیدگی به حادثه دیدگان بوده است، 1066 نفر مصدوم شدند که 1059 نفر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند. از طرفی 328 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

راشکی در ادامه با اشاره به آمادگی کامل هلال‌احمر در جریان طرح نوروزی امسال، گفت: 170 تیم متشکل از 689 نجات گر از ابتدای نوروز در نقاط مختلف استان در مأموریت هستند تا هم‌وطنان عزیز با آرامش کامل سفر کنند و از تعطیلات اول سال لذت ببرند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: خدمات هلال‌احمر به مسافران نوروزی محدود به امدادرسانی نیست، بلکه این نهاد در بخش فرهنگی نیز فعالیت‌هایی از جمله برپایی خیمه‌های نماز، توزیع نقشه‌ها و بروشورهای استان و... دارد.

وی از مسافران نوروزی خواست تا در هنگام تفریح و جابجایی در جاده‌های استان نکات ایمنی در تمام ابعاد را رعایت کنند تا سفر خوشی را پشت سر بگذارند.

راشکی با بیان اینکه هلال‌احمر در تمام طول سال، به ویژه ایام نوروز در کنار مسافران است، افزود: طرح راهنمای مسافران نوروزی هم زمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه در استان شروع شده است که هلال‌احمر استان با40 پست ثابت و سیار در جاده‌ها، ورودی شهرها و روستاهای استان در این طرح به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

سیستان و بلوچستان به واسطه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوان همه‌ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این استان دارای دو اثر ثبت‌شده شهر سوخته و کویر لوت در فهرست آثار جهانی یونسکو است.

علاوه بر این دسترسی به آب‌های آزاد اقیانوس هند در سواحل مکران، منطقه ‌آزاد تجاری چابهار، کوه‌های مریخی، قلعه‌های تاریخی و باستانی، بازار‌های سنتی و جاذبه‌های طبیعی فراوان از جمله فرصت‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/‌‌ ز

نظر شما