شناسهٔ خبر: 24711554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| ۲۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان همدان بازدید کردند

R41405/P1357/S6,75/CT1

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: از ۲۸ اسفند تا پایان سوم فروردین ماه ۲۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و انسان‌ساز همدان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: از 28 اسفندماه تا پایان روز سوم فروردین ماه 49 هزار و 700 مسافر در هتل، اماکن اقامتی، هتل آپارتمان، مدارس و خانه مسافرهای استان اقامت داشتند.

وی افزود: 207 هزار نفر نیز از 28 اسفندماه تا پایان روز گذشته از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جاذبه‌های دست ساز استان همدان بازدید کردند.

خاکسار با اشاره به اینکه بیشترین آمار بازدید مسافران از غار علیصدر بوده است، بیان کرد: آرامگاه بوعلی سینا و شهر تاریخی هگمتانه از دیگر آثار تاریخی و فرهنگی هستند که بیشترین بازدیدکننده را دارند.

معاون گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین مسافران بازدید کننده مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی و شرقی هستند ابراز کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال اجرای برنامه نوروزگاهی در تمامی شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده بود.

خاکسار با دعوت از مسافران و هموطنان برای بازید از همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد اقامت مسافران نوروزی در استان 23 درصد و تعداد بازدیدها نیز 42 درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در برنامه‌های نوروز امسال برنامه های بسیاری در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی و اجرا شده است  به گونه‌ای که 32 نوروزگاه در سطح استان به ارائه برنامه‌های مفرح  و معرفی آداب و سنن بومی و محله‌ای همدان می‌پردازند.

انتهای پیام/ح

نظر شما