شناسهٔ خبر: 24711145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:

مسوولان حمایت از تولید را از قالب شعار خارج کنند/ حذف بروکراسی اداری لازمه تحقق شعار امسال است

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: شعار امسال متناسب با نیاز اقتصادی کشور است لذا مسوولان باید حمایت از تولید در کشور را از قالب حرف خارج کنند و آن را عملی سازند.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ضمن تبریک سال نو و آرزوی در پیش بودن سالی سرشار از موفقیت و پیروزی برای مردم استان کردستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل در دنیا امروز توسعه اقتصادی در هر جامعه و کشوری است.

وی حمایت از تولید ملی را یکی از مهم‌ترین راهکارها در راستای توسعه رشد اقتصادی دانست و با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» افزود: عناوین شعار سال‌ها که رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌کنند متناسب با نیاز اساسی کشور است.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، قطعا حمایت از کالای داخلی، رونق تولید، افزایش اشتغال و بهبود اقتصاد را در کشور به دنبال خواهد داشت.

فرشادان با بیان اینکه توجه و حمایت از کالاهای داخلی به ویژه طی امسال که ایجاد یک میلیون و 33 هزار شغل از سوی دولت هدف‌گذاری شده، از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه مردم را به خرید کالاهای داخلی ترغیب کنیم تا شاهد رونق بخش تولید و در نتیجه اشتغال پایدار در کشور باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دنبال ایجاد اشتغال در کشور هستیم هیچ راهی به جز حمایت از تولید داخلی نداریم و این مستلزم همت مردم و مسوولان است.

فرشادان با اشاره به اینکه نام‌گذاری امسال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نشان از مشکلات جدی و دغدغه رهبری در این حوزه است، گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کارهای خوبی در سطح استان انجام شد اما تا تحقق کامل سیاست‌ها فاصله زیادی داریم،

وی اظهار داشت: در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید اقداماتی انجام گرفت ولی به نقطه و هدف تعیین شده نرسیدیم.

به گفته وی، طی سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب مشاغل فراگیر در سطح شهرها و روستاها در استان پرداخت شد که باید امسال با گستردگی بیشتری دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید در کشور باید از قالب حرف خارج شود و جنبه عملی به خود بگیرد، گفت: مسوولان حمایت از تولید را تنها به وعده و حرف خلاصه نکنند و به صورت جدی با اختصاص برخی مشوق‌ها همچون بخشودگی مالیات، پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش و غیره به صورت عملی در دستور کار قرار دهند.

فرشادان خاطرنشان کرد: برخی از بروکراسی‌ها و موانع در مسیر حمایت از تولید و اشتغال‌زایی در استان کردستان وجود دارد که مسوولان باید در سال‌جاری به صورت ویژه برای رفع این مشکلات اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید دغدغه‌ای به جز تولید نداشته باشند، گفت: مسوولان باید شرایط را به گونه‌ای مهیا سازند که بستر ورود سرمایه‌گذاران در استان فراهم و به تعبیری، فرش قرمز برای ورود بخش خصوصی در راستای رونق اقتصادی و اشتغالزایی پهن کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم نیز باید با خرید تولیدات داخلی به جای محصولات بی‌کیفیت چینی، از تولیدکنندگان حمایت کنند و با این کار بستر ایجاد اشتغال پایدار را برای رفع بیکاری در استان فراهم سازند.

فرشادان گفت: در راستای تحقق شعار امسال تولیدکنندگان نیز رسالت سنگینی به عهده دارند و باید با تولید محصولات باکیفیت، ضمن افزایش اعتماد جامعه به خرید کالای ایرانی با تولیدات مشابه خارجی رقابت و در هیچ شرایطی کمیت را فدای کیفیت نکنند.

به گفته وی، توجه به استانداردهای بین‌المللی در تولید محصولات داخلی در کنار ترغیب مردم کشور به استفاده از این محصولات، زمینه برای در دست گرفتن بازار کشورهای خارجی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/و 

نظر شما