شناسهٔ خبر: 24706177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت‌ها، ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه تبریز: حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی، گامی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نخستین نماز جمعه سال نو در جمع نمازگزاران تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند و این امر نشانگر توجه جدی ایشان به موضوع اقتصاد کشور و معیشت مردم است.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید براینکه باید همه ایرانیان کالای ایرانی مصرف کنند تا زمینه اشتغال در جامعه فراهم شود، افزود: باید جوانانی که در همه عرصه‌ها پیشقدم هستند در مصرف کالای ایرانی هم پیشقدم شوند چرا که رمز موفقیت ایران و ایرانی، اهمیت دادن به تولید داخلی و استفاده از آن است.
او با تاکید بر اینکه تنها تولید کردن کافی نیست، گفت: با مصرف کالا‌های ایرانی در داخل، نه تنها از تولیدات داخلی حمایت می‌شود بلکه گام بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی، حل مشکل بیکاری و اشتغال و بهبود معیشت مردم هم برداشته می‌شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شعاراساسی انقلاب، استقلال و آزادی بود که به رغم فراز و نشیب‌های ۴۰ ساله نظام به طور کامل حفظ شده است افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا استقلال و خودکفایی ایران را در حوزه‌های مختلف سیاسی و تصمیم گیری‌ها مخدوش کنند، اما ملت ایران در هر شرایطی با اتکا به خداوند و با وحدت و همدلی و همچنین تبعیت از رهبری از این دستاورد انقلاب، حراست کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه به بدعهدی‌های آمریکا در طول تاریخ نسبت به ایران اشاره کرد و افزود: دولتمردان آمریکائی همواره با نقض عهد و ریاکاری می‌خواهند مانع رسیدن ایران به منافع برجام شوند و در این راستا برخی کشور‌های اروپایی هم به بهانه نگه‌داشتن آمریکا در برجام، به دنبال محدود کردن ایران در برنامه موشکی و اعمال تحریم‌های جدید هستند.
او همچنین گفت: آمریکا و هم پیمانانش، قابل اعتماد نیستند و الگوی رفتاری آنان در سال‌های اخیر نسبت به ایران و دیگر کشور‌های منطقه نشان داده است که آن‌ها تنها به دنبال تضعیف و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
نماینده، ولی فقیه در استان حمایت سیاسی و تسلیحاتی آمریکا و غربی‌ها از عربستان را هم زمینه ساز بحران در منطقه دانست و گفت: استکبارجهانی به ویژه آمریکا با ایران هراسی، کشور‌های منطقه از جمله عربستان را به تسلیحات مخرب مسلح می‌کند و به زعم خود می‌خواهد توان دفاعی ایران را محدود کند.
حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در ادامه سخنان خود با تبریک آغاز سال نو، به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: ایشان هر سال سخنرانی مهمی در حرم مطهر رضوی دارند که راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در آنجا مطرح می‌شود و امسال هم مطالب ارزشمندی بیان شد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا امروز مردم آزادی انتخاب داشته‌اند و نمونه بارز آن برگزاری هر سال یا دوسال یکبارانتخابات است که مردم در آن شرکت می‌کنند، افزود: در ایران آزادی برای همه وجود دارد، اما این آزادی باید در چارچوب قانون اساسی باشد و حد و مرز آزادی را قانون تعیین کرده و این موضوع در همه کشور‌ها معمول است.
او موضوع عدالت را هم در دهه چهارم انقلاب مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره عده‌ای تلاش کرده‌اند علیه ایران از صحبت‌های عدالت خواهانه رهبری، سوء استفاده کنند، در حالی که کارنامه جمهوری اسلامی در اجرای عدالت در کشور قابل توجه است، اما به دلیل اینکه تا رسیدن به عدالت مورد نظر رهبری فاصله داریم، باید تلاش‌ها افزایش یابد.
نماینده، ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به حضور هنرمند خوب کشورمان" ابراهیم حاتمی کیا "کارگردان فیلم "به وقت شام " در تبریز گفت: این هنرمند ارزشی شجاعت و غیرت ایرانی‌ها در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را در این فیلم به نمایش گذاشته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید براینکه فیلم به وقت شام در تراز جمهوری اسلامی ایران است از آحاد مردم بویژه جوانان دعوت کرد برای تماشای این فیلم ارزشی وقت بگذارند تا ببینند که رزمندگان مدافع حرم چه شجاعت و تلاشی در برابر سلفی‌ها داشته اند.
امام جمعه تبریز به حلول ماه رجب هم اشاره کرد و گفت:این ماه فرصتی مناسب برای خود سازی و افزایش معنویت است از این رو جوانان باید با حضور در برنامه‌های اعتکاف از این محافل معنوی بهره‌مند شوند.
او همچنین به دوم فروردین روز جهانی آب اشاره کرد و آب را عنصر بی بدیل دانست که باید همگان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی از آب سالم بهره‌مند هستند، آن را از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و از همه مردم به ویژه کشاورزان خواست در مصرف این نعمت الهی خردمندانه عمل کنند و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با تبریک سالروز ولادت امام جواد (ع) گفت: زندگی پربرکت این امام همام سرآغاز فصل نوینی در تاریخ حیات ائمه اطهار بود و آن حضرت در راه ترویج دین با روش مناظره علمی و تربیت شاگردان نقش بسیار ارزشمندی داشته است.

نظر شما