شناسهٔ خبر: 24706038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش 5 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در گیلان

مسافران و گردشگران نوروزی در سومین روز از سال جدید 5 و نیم درصد بیشتر از پارسال در گیلان اقامت داشتند .

صاحب‌خبر -
افزایش 5 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : تاکنون بیش از  415 هزار خودرو وارد گیلان شد که نسبت به 2 سال پیش 15 درصد افزایش یافت.
رضا علیزاده با اشاره به اینکه در این مدت 901 هزار نفراز گردشگران نوروزی اقامت شب در گیلان داشتند افزود : این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 5 و نیم درصد افزایش داشته است.
 وی اعلام کرد: 263 گردشگر خارجی نیز در تعطیلات نوروز در اماکن اقامتی گیلانحضور یافتند که این رشد با 10درصد ی اسکان مسافران خارجی را نشان می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : تا کنون حدود 7هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه ها،سایت های گردشگری و اماکن تاریخی گیلان دیدن کردند.
 وی با بیان اینکه شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان ،لاهیجان، بندرانزلی و آستارا بیشترین میزان گردشگران را داشته افزود: سقالکسار رشت،دهنه سر شیجان، استخرجان و حلیمه جان رودبار و همچنین قاسم آباد روسر پذیرای بیشترین گردشگران نوروزی در این مدت بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: هزار و 987 هتل ، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری و تفریحی، مهمان پذیر، خانه مسافر و مدرسه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند و هیچ دغدغه ای مبنی بر اسکان گردشگران وجود ندارد.
وی تصریح کرد: امسال70 نمایشگاه صنایع دستی  در نقاط مختلف استان گشایش یافته است تا ضمن معرفی صنایع دستی و دست ساخته های هنرمندان گیلانی به رونق اقتصادی نیز بیش از پیش کمک شود.

نظر شما