شناسهٔ خبر: 24705783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نگاهی کوتاه به سوابق سیاه داریوش شایگان/ تطهیر یک وطن فروش!

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین شمسیان: خبر درگذشت «داريوش شايگان » بهانه اي شده براي جريان نوعا بی سواد مدعی روشنفكري و همچنین كارتل هاي رسانه ای تا بعنوان شرق شناس و احيا كننده فرهنگ شرقي و هويت ايراني ،به عزای او بنشینند!

بهمن ٩٦ و در اوج بیماری شايگان ،حسام الدین آشنا در اظهار نظری که آشکارا از بی خبری حکایت می کرد مدعی شد؛ شایگان نقشي مهم در «شكل دهي به جريان خودآگاهي ملي، غرب آگاهي و هويت سيال ايراني-اسلامي» داشته است!!

اماشايگان اما فرسنگ ها با بت تراشی بی سواد ها فاصله داشت .خوب است بدانید که قبله مرده پرستان تاریخ ساز ، در روزگاري كه مردم ايران با نثار خون خود عليه ديكتاتوري پهلوي قيام كرده بودند، به خدمت دربار پهلوي درآمد و در «مركز مطالعه تمدن ها» وابسته به بنياد فرح پهلوي مشغول و پس از مدتي مديرعامل آن شد!

شايگان پس از پيروزي انقلاب هم ابتدا در خدمت دفتر رضا پهلوي ماند.او پس از مدتي به خدمت اشرف پهلوي،(خوشنام ترین شاهزاده دربار!) درآمد و به مدت سه سال سردبيري نشريه «ايران نامه» وابسته به اين بنياد را بر عهده گرفت!

شایگان همنوا با حامیان توهین کنندگان به پیامبر عزیز اسلام ، به فتواي تاريخي امام خميني(ره) علیه سلمان رشدي تاخت و گفت: «تروری که تاکنون در داخل ایران اجرا می شده از این پس به خارج از مرزها صادر می شود»!

او در خرداد سال 1368 وطن فروشي را به اوج رساند و ضمن «قرون وسطايي و تروريستي»خواندن جمهوري اسلامي در نامه اي كه به همراه داریوش همایون(وزیر اطلاعات رژیم پهلوی) حسن شریعتمداری (ضدانقلاب فراری و عامل CIA) ، حسن نزیه و ... برای پارلمان اروپا ارسال کرد؛ از اعمال فشار و تحريم بر جمهوری اسلامی ایران قدردانی نمود و خواستار تشدید آنها شد!
 
 شايگان در سايه سياست تساهل و تسامح فرهنگي محمد خاتمي در وزارت ارشاد دولت هاشمی رفسنجانی به ايران آمد و در پروژه استحاله فرهنگي انقلاب اسلامي ايران نقش آفرین شد.

او حتي در اواخر عمر خود نيز از تطهير و تقدیس رژيم پهلوي که عمری سرسپرده آن بود دست برنداشت و در دي ماه ٩٥ در مصاحبه با روزنامه اعتماد تصویری رؤیایی از  رژيم شاهنشاهی ارائه و دیکتاتوری وحشیانه شاه را تئوریزه كرد و آن را زمینه ساز  را توسعه دانست!


پ.ن: اينكه رسانه هايي مثل شرق و اعتماد و مهرنامه و صدا و تجربه و ... در فراق شايگان ضجه كنند طبیعی است، چون اساسا كاركرد اين نشريات نابودي فرهنگ ايراني-اسلامي و جايگزيني آن با ارزش هاي غربي است. ماجرا وقتي تأسف آور مي شود كه رسانه هاي منتسب به جريان انقلاب بدون كوچك ترين اشاره ای به كارنامه سياه داريوش شايگان در همان مسير جريان به سوگواري و تعريف و تمجيد از او مي پردازند!

(براي آگاهي بيشتر از سوابق سیاه داريوش شايگان مي توانيد به جلد هشتم مجموعه نيمه پنهان منتشر شده توسط دفتر پژوهش هاي كيهان مراجعه كنيد.)

نظر شما