شناسهٔ خبر: 24705238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وقوع ۱۰۳ تصادف در جاده‌های کردستان/ افزایش آمار جان باختگان

از ۲۸ اسفند و آغاز سفر‌های نوروزی، ۱۰۳ فقره تصادف در جاده‌های کردستان روی داده که بر اثر آن ۷ نفر کشته شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرحوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام این خبر گفت: طرح نوروزی امداد و نجات فوریت‌ها از ۲۸ اسفند سال گذشته آغاز شده و در این مدت ۶ هزار و ۲۷۴ تماس با این مراکز برقرار شده است. وقوع ۱۰۳ تصادف در جاده‌های کردستان/ افزایش آمار جان باختگان
اسعد فتحی پور تعداد حوادث جاده‌ای پارسال در همین مدت را ۷۱ فقره اعلام کرد و افزود: پارسال در حوادث جاده‌ای استان یک نفر کشته شد که این آمار امسال افزایش زیادی نشان می‌دهد.
وی تعداد ماموریت‌های شهری را ۲۴۸ مورد اعلام کرد و گفت: در مدت یاد شده ۹۷ مورد حادثه شهری رخ داده و ماموران فوریت‌های پزشکی برای امداد و نجات وارد عمل شده اند.
به گفته وی در همین مدت ۱۸۶ مورد عملیات امداد و نجات هم در پایگاه‌های جاده‌ای حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام شده است.
فتحی پور به فعالیت اورژانس هوایی در استان هم اشاره کرد و گفت: از مردادماه امسال که این اورژانس فعالیت خود را آغاز کرده تا پایان اسفند ۵۳ فقره عملیات امداد و نجات هوایی انجام شده است.
وی به مورد اخیر امداد و نجات توسط اورژانس هوایی کردستان اشاره کرد و گفت: صبح امروز یک مورد انفجار مین در حوالی سقز رخ داد که فردی از ناحیه هر دو اندام تحتانی دچار آسیب شد و با بالگرد اورژانس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.
مدیرحوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت کمپ‌های سلامت نوروزی در مبادی ورودی شهرستان ها، افزود: ۱۰ کمپ با تجهیزات و امکانات اورژانسی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.
فتحی پور با اشاره به مراجعه ۲۷۹ نفر به این کمپ‌ها گفت: در هر کمپ سه مامور فوریت‌ها خدمات بهداشتی و درمانی و اورژانسی انجام می‌دهند.
وی به آمادگی ۳۳۰ مامور فوریت‌های پزشکی در قالب ۶۰ گروه ثابت و ۳۶ گروه پشتبانی اشاره کرد و گفت: ۹۶ دستگاه آمبولانس هم در خدمت هم استانی‌ها قرار دارد.
هم اکنون ۱۰ دستگاه آمبولانس در مبادی ورودی شهر‌ها مستقر است که در سنندج علاوه بر آن یک دستگاه موتورآمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم در کمپ‌های سلامت استقرار دارند.

نظر شما