شناسهٔ خبر: 24704512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتشار تصاويري از شليک موشک بدر يک به تاسيسات نفتي شرکت آرامکو سعودي

صاحب‌خبر -

به گزاش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل ازتلويزيون المسيره؛ ستاد تبليغات جنگ يمن تصاويري از عمليات شليک موشک «بدر 1» که تاسيسات نفتي شرکت آرامکو عربستان سعودي را در نجران هدف قرار داد منتشر کرد.
اين تصاوير لحظه شليک موشک بدر يک را به شرکت آرامکو در نجران نشان مي دهد.
علاوه بر اين تصاوير، نيروهاي يمني که پيش از شليک اين موشک مقدمات آن را فراهم مي کنند منتشر شده است.
يگان موشکي، از سامانه موشک بالستيک بدر يک که ساخت داخل است و با شليک به شرکت آرامکو افتتاح شد رونمايي کرد.
بر اساس بيانيه يگان موشکي ، سامانه بدر با سوخت جامد کار مي کند و سرعتي بالغ بر چهار و نيم ماخ (سرعت صوت) مي رسد و دقت بالايي در اصابت به اهداف دارد. اين موشک با تلاشهاي مرکز مطالعات و تحقيقات نيروي موشکي ساخته شده است.
يگان موشکي تأکيد کرد عمليات آينده اين يگان بي سابقه خواهد بود و تا زماني که تجاوزات دشمن و محاصره آنها عليه مردم يمن ادامه دارد موشکهاي ما به تاسيسات دشمن خواهد رسيد.
در اين بيانيه آمده است اختيار داشتن نيروي بازدارندگي دفاعي هيچ سقفي ندارد و همه اقدامات دشمن براي از بين بردن نيروي موشکي ما بي فايده خواهد بود.
در پايان اين بيانيه تأکيد شده است ما به رهبران يمن، مردم، شهدا، اسيران و جانبازان و نيروهاي قهرمان متعهد مي شويم تمام تلاش خود را براي بالا بردن سطح توان موشکي به کار بگيريم و دشمن بايد در آينده مسائل زيادي را مدنظر قرار دهد.
خبرنگار المسيره در ادامه افزود: در آغاز چهارمين سال حماسه مقابله با متجاوزان سعودي آمريکايي، يگان موشکي يمن بخشي از اقدامات غافلگيرکننده خود را فاش و از سامانه موشکي جديد کوتاه برد ساخت داخل موسوم به «بدر 1» رونمايي کرد.
در خط آتش و افتتاح نسل جديدي از اين موشک بالستيک، يگان موشکي نيروهاي يمني شرکت آرامکو را در نجران هدف قرار دادند که ترديدي وجود ندارد محاسبات دشمن را برهم خواهد زد. نه به اين علت که اين حمله به اقتصاد بحراني عربستان ضربه مي زند و شرکتهاي خارجي را به بازنگري در قراردادهاي سرمايه گذاري خود مجبور خواهد کرد بلکه به اين سبب که ويژگيهاي «بدر1» ، بحران شکست عربستان سعودي را تشديد خواهد کرد و آنها را به طور کامل از مؤثر بودن سامانه هاي پدافند ضد موشکي آمريکايي نااميد خواهد کرد.
پيش از اين يگان موشکي نيروهاي يمني در اواخر ماه اوت 2016 انبارهاي اين شرکت را در نجران با موشک «زلزال 3» هدف قرار داده بود و به دنبال آن ستون دود از قلب انبارهاي سوخت به هوا برخاست و چندين ساعت ادامه داشت.
شرکت آرامکو در نجران يکي از شعبه هاي مهم بزرگترين شرکت توليد نفت در جهان به شمار مي رود و فاصله کمي با شهرک صنعتي و نيروگاه برق دارد که سوخت آنها را تأمين مي کند.
ائتلاف متجاوز سعودي با نگراني شديد به استقبال چهارمين سال رويارويي در يمن مي رود چرا که مراکز و تأسيسات نفتي آن زير آتش يگان موشکي قرار گرفته است.

نظر شما