شناسهٔ خبر: 24704428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد

تخصصی‌تر شدن عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی/ انتقال 48 بسته از بقایای پیکر مطهر مسافران آسمان به پایین قله

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای عملیات جست‌وجو در ارتفاعات دنا تاکنون 48 بسته از بقایای پیکر جانباختگان به پایین قله منتقل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزیز فیلی در نشست پیش از ظهر امروز هماهنگی برای ادامه جست‌وجو انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج که با حضور مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: حادثه سقوط هواپیما تلخ و جانگداز بود و در روزهای ابتدایی این سانحه شاهد مشکلاتی بودیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی و بارش برف عملیات در دنا را سخت کرده بود، اضافه کرد: بعد از اینکه عملیات استانی شد تلاش کردیم تخصصی‌تر جست‌وجوها را به پیش ببریم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات در دنا از 10 روز پیش تخصصی‌تر دنبال شد، امیدواریم هرچه سریع‌تر جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان در دنا به اتمام برسد و پایان عملیات در این منطقه را اعلام کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه 12 استان درگیر این حادثه تلخ بودند، افزود: از تمام توان برای جست‌وجوی پیکر جانباختگان استفاده شد و تجارب خوبی هم به دست آمد که باید مستندسازی و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

فیلی با اشاره به اینکه عملیات در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی صورت گرفت، یادآور شد: تاکنون به مانند حادثه تلخ یاسوج در سطح کشور نداشتیم، حادثه خرم‌آباد در ارتفاع 2 هزار متری، اما حادثه یاسوج در ارتفاع بیش از 4 هزار متری و در بدترین شرایط آب و هوایی بود.

وی با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از حادثه مدیریت و بخش‌هایی از پیکرها جمع‌‌آوری شده، متذکر شد: روز گذشته بخشی از ابدان مطهر جانباختگان سانحه تهران ـ یاسوج به پایین منتقل شد و بخشی دیگر پیدا شده و به پایین منتقل می‌شود، ضمن اینکه از ابتدای عملیات جست‌وجو تاکنون 48 بسته از بقایای پیکر جانباختگان به پایین قله منتقل شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ابراز همدردی ملت ایران قدردانی کرد و گفت: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، مسؤولان کشوری و مردم موجب تسکین آلام خانواده قربانیان این حادثه شد.

انتهای پیام/ذ

برچسب‌ها:

نظر شما