شناسهٔ خبر: 24703908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش چهار تا پنج درصدی حوادث جاده‌ای در کشور

رئیس پلیس راهور ناجا:در دو روز گذشته حوادث جاده‌ای در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چهار تا پنج درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

کاهش چهار تا پنج درصدی حوادث جاده‌های در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس پلیس راهور ناجا در شیراز گفت: در دو روز گذشته حوادث جاده‌های در کشور و استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چهار تا پنج درصدی داشته است.

سردار سرتیپ تقی مهری با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفی هم که در این ایام رخ داده مربوط به محور‌های اصلی است، افزود: از جمله علل کاهش حوادث جاده‌ای حضور پررنگ عوامل راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و واحد‌های انتظامی است.
وی ادامه داد: با تدبیر خوبی که انجام گرفته شاهد افزایش گشت‌های پلیس در جاده‌ها هستیم که همه این‌ها دست به دست هم داده و باعث شده که تعداد تصادف‌های منجر به فوت نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته باشد.
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: از آنجا که علت ۷۰ درصد تصادفات جاده‌های مربوط به سرعت و سبقت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده، به رانندگان توصیه می‌کنیم که نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری داشته باشند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی به شدت پرهیز کنند.
سردار مهری گفت: طی روز‌های اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بوده ایم که از این بابت از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد و به همین دلیل رانندگان باید در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها با دقت و هوشیاری بیشتری رانندگی کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: طی دو روز گذشته ۴۰ درصد حوادث ترافیکی در جاده‌ها از نوع واژگونی بوده که بیانگر نقش خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به جلو در بروز تصادفات است.
او ادامه داد: تقاضای ما از خانواده‌ها که به عنوان سرنشین در خودرو حضور دارند این است که شرایطی را برای راننده فراهم کنند تا بتواند با آرامش رانندگی کند.
سردار مهری، بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو را ضروری دانست و گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم که به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و بعد ادامه دهند، طول مسیر را هم جزو سفر بدانند و از مواهب طبیعی استفاده کنند تا به سلامت به مقصد برسند.
رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۹۶ تا دوم فروردین ۹۷ (دیروز) در کشور شاهد افزایش تردد و ترافیک سنگین در برخی محور‌ها بودیم که از جمله می‌توان به مسیر‌های ورودی به مشهد مقدس و هنچنین استان‌های شمالی اشاره کرد که مجبور شدیم هم محور هراز و هم محور کرج به چالوس را در ساعاتی یک طرفه کنیم.
او افزود: وضعیت در محور قزوین به رشت مناسب بود، اما در شهر رودبار به دلیل باریک شدن مسیر آزادراه طی روز‌های گذشته حجم بالای ترافیک را داشتیم.
وی، با اشاره به افزایش تردد و حجم ترافیک محور‌های فارس نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: یکی از علل این اتفاق شرایط خوب آب و هوایی این استان است که مسافران بسیاری را از سراسر کشور جذب کرده است.
سردار مهری گفت: از جمله اقدامات خوب فرماندهی انتظامی فارس می‌توان به ایجاد ایستگاه‌های شادمانی و سلامت با مشارکت سایر دستگاه‌ها در سطح جاده‌های این استان اشاره کرد که باعث می‌شود که مسافران در طول مسیر در جاده توقف و استراحت داشته باشند که این نقش مهمی در پیشگیری از وقوع حوادث دارد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2029265" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2079900/2029265?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما