شناسهٔ خبر: 24703533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری جشنواره «سالی نو، طرحی نو» تا سیزدهم فروردین ماه در محور حافظیه

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، از برگزاری جشنواره «سالی نو، طرحی نو» تا سیزدهم فروردین ماه در محور حافظیه خبر داد و گفت: نمایشگاه محور حافظیه به شکل مناسب ساماندهی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،  دکتر ابراهیم گشتاسبی راد، معاون شهردار شیراز امروز (3 فروردین) پیرامون برنامه ها و برپایی غرفه های محور حافظیه گفت: نمایشگاه محور حافظیه به شکل مناسب ساماندهی شده و برنامه ها و غرفه های این محور در بخش های مختلف چیدمان شده است.

 

وی، از برگزاری جشنواره «سالی نو، طرحی نو» در محور حافظیه خبر داد و افزود: در این جشنواره علاوه بر جشن های روزانه، آیین ها، آداب، رسوم و موسیقی سنتی با اجرای هنرمندان استانی و ملی برگزار می شود.

 

گشتاسبی راد ادامه داد: در کنار جشن ها و آداب و رسوم، غرفه های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای فاخر و کتاب که همگی در حیطه فرهنگی هستند، برپا شده است.

 

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در مورد شروع و پایان جشنواره «سالی نو، طرحی نو» در محور حافظیه گفت: شروع کار جشنواره از یکم فروردین بوده و تا پایان سیزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی، پیرامون تعداد و ساعات کاری غرفه های محور حافظیه هم گفت: در محور حافظیه بیش از 130 غرفه برپا شده است که از ساعت 9 تا 24 بر روی مسافرین و بازدیدکنندگان باز خواهند بود.

 

گشتاسبی راد، برآوردی مطلوب از غرفه ها و برنامه های محور حافظیه داشت و اهداف این جشنواره را به 2 دسته تقسیم کرد و هدف ابتدایی از ایجاد نمایشگاه و جشنواره در محور حافظیه را آشنایی مسافران با صنایع دستی و هنرهای شیراز و استان فارس دانست و اظهار داشت: با وجود غرفه های صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای فاخر میهمانان نوروزی می توانند ضمن آشنایی با صنایع و هنرهای شیراز و فارس، به طور همزمان به این صنایع و محصولات دسترسی داشته باشند و در کنار غرفه ها، برنامه هایی نیز برای آشنایی با آداب و رسوم شیراز و فارس در نظر گرفته شده است.

 

معاون شهردار شیراز ضمن اشاره به هدف دیگر از برپایی این محور گفت: با حضور هنرمندان و صنعتگران در غرفه ها، ضمن ارائه محصولات و هنرهایشان می توانند با مردم نیز ارتباط برقرار کنند تا مردم بیش از پیش با هنرمندانشان آشنا شوند.

 

 

نظر شما