شناسهٔ خبر: 24702245 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عکس/ شب آرزوها در حرم حضرت معصومه(س)

لیلة الرغائب شب آرزوها، شبی که هزاران ملائک بر زمین فرود می‌آیند تا تو هرآنچه می‌خواهی آرزو کنی و خداوند بی صبرانه منتظر شنیدن است تا اجابت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، همزمان با لیله الرغائب(شب آرزوها) در نخستین پنجشنبه ماه رجب و سال نو، مراسم جشن سال نو و اعیاد رجب و شعبان با نواخته شدن نقاره‌های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد و برخی از مردم، زائران و مجاوران به منظور دعا و راز و نیاز حرم کریمه اهل بیت(ع) را برای این شب گرامی و رسیدن به آرزوهای خود انتخاب کردند.

پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است. پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است. شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب می‌گویند شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب می‌گویند  در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. پیامبر اكرم( ص) در فضیلت  نماز لیلة الرَّغائب می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پیامبر اكرم( ص) در فضیلت نماز لیلة الرَّغائب می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید. رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید. رسول خدا (ص) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب‏های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏ اند رسول خدا (ص) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب‏های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏ اند پیامبر (ص) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود پیامبر (ص) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)   شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شب آرزوها در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

نظر شما