شناسهٔ خبر: 24700741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير دفاع آمريکا در ديدار وليعهد عربستان بر يافتن راه‌حل صلح‌آميز براي جنگ يمن تاکيد کرد

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  ­به گزارش خبرگزاري رويترز، جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا در ديدار با محمد بن سلمان وليعهد عربستان سعودي تاکيد کرد «ما بايد تلاش ها را براي يافتن راه حلي صلح آميز براي جنگ يمن تقويت کنيم.»

جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا، در ديدار خود با بن سلمان، وليعهد سعودي، رژيم شروع کننده جنگ يمن را بخشي از راه حل پايان دادن به اين جنگ خواند.

بن سلمان، ‌وليعهد عربستان، ضمن تشکر از استقبال جيمز ماتيس گفت: همان طور که شما گفتيد رابطه ما با يکديگر ديرينه و تاريخي است و در بلند مدت نيز ادامه خواهد يافت، به ويژه آن که ما با چالش ها و منافع مشترکي روبرو هستيم. امروز ما بر امور بسياري کار مي کنيم تا با تهديداتي که ملت هاي ما با آن مواجه هستند مبارزه کنيم و همکاري ما در اين زمينه به ويژه با پنتاگون است و تحت رهبري شما، آقاي ماتيس،‌ همکاري بين دو وزارت دفاع آمريکا و عربستان به ميزان عظيمي پيشرفت کرده است. ما به انجام اين کار در آينده همچنان ادامه خواهيم داد.»
وقتي از جيمز ماتيس درباره کشتار غيرنظاميان در يمن پرسيده شد وي پاسخ داد: ما خيلي سخت با فرستاده ويژه سازمان ملل کار کرده ايم تا به جنگ يمن خاتمه دهيم و باور داريم که عربستان سعودي بخشي از راه حل است. ما به اين جنگ خاتمه مي دهيم و اين همان هدف نهايي ما است، ‌يعني پايان دادن به اين جنگ به گونه اي که به نفع مردم يمن باشد و همچنين، امنيت شبه جزيره عربستان تامين شود.

نظر شما