شناسهٔ خبر: 24698689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با مهر مطرح کرد؛

توزیع زمانی و مکانی گردشگری اردبیل رو به رشد است

اردبیل – مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: طی سال‌های اخیر توزیع زمانی و مکانی گردشگری اردبیل شتاب گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده ظهر پنج‌شنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های توسعه گردشگری اردبیل، توزیع زمانی و مکانی گردشگری است.

وی افزود: عمده گردشگری استان در فصل تابستان و بیشتر مناطق مرکزی متمرکز بوده و این در حالی است که قابلیت‌های گردشگری زمستانی و همچنین قابلیت‌های گردشگری شهرهای مختلف استان ناشناخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: برای توزیع زمانی و مکانی گردشگری طی سال‌های اخیر برنامه‌ریزی صورت گرفته و توانستیم گردشگری مشگین شهر، خلخال و مغان را احیا کنیم.

به گفته حاجی‌زاده در مشگین شهر با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، سفر گردشگران روند افزایشی به خود گرفته و همچنین در خلخال نیز با تقویت زیرساخت راه به ویژه محور ماجولان- ماسوله شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.

وی با تأکید به اینکه در شمال استان نیز باید ظرفیت کشت و صنعت و مغان در رونق گردشگری دیده شود، ادامه داد: به لحاظ زمانی نیز توسعه گردشگری ارتباط تنگاتنگ با زیرساخت‌های گردشگری ورزشی استان دارد و برنامه ریزی هایی جهت تقویت این حوزه گردشگری صورت پذیرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: در اعطای تسهیلات نیز به این مهم توجه ویژه شده و از طرح‌های سرمایه‌گذاری استقبال می شود.

نظر شما