شناسهٔ خبر: 24698679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس اوقاف و امور خیریه سنقروکلیایی خبر داد؛

اجرای طرح آرامش بهاری در ۵ بقعه متبرکه سنقروکلیایی

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنقروکلیایی گفت : طرح آرامش بهاری در ۵ بقعه شهرستان با استعانت از خداوند متعال آغاز گردیده و تا 15 فروردین سال 97 ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا میثم همتی در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : طرح آرامش بهاری در ۵ بقعه شهرستان با استعانت از خداوند متعال آغاز گردیده و تا 15 فروردین سال 97 ادامه دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقروکلیایی بیان داشت : این طرح در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی و تبلیغات برگزار می شود.

 

وی ادامه داد : اسکان موقت زائران در بقاع، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه برای میزبانی از زائران، اسکان اضطرای و آماده نمودن شرایط جهت برپایی اسکان موقت توسط زائران، برپایی ایستگاههای صلواتی در بقاع متبرکه و برپایی ایستگاه سلامت و استقرار پایگاههای خدمات رسان از دیگر خدمات در حوزه رفاهی در طرح آرامش بهاری است همچنین هر روز در حرم مطهر امامزاده احمد دم نوش صلواتی وچای و آش محلی به صورت رایگان جهت رفاه حال زائران و ارائه خدمات به آنان تهیه می شود.

 

همتی ادامه داد : در حوزه فرهنگی و مذهبی، اجرای مراسم غبار روبی و عطرافشانی  برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در بقعه متبرکه امامزاده احمد علیه السلام، برپایی خیمه معرفت ،ایستگاههای قرانی خدمات روانشناسی برپایی دفتر مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی غرفه نمایش فیلم یادمان انقلاب تامهدویت  در حرم مطهر امامزاده احمدعلیه السلام و خدمات فرهنگی مذهبی در آستان مقدس امامزاده هادی وامزاده محمود روستای اگاه علیا وامزاده محمود شیرخان وامامزاده جهان اراخاتون اجرا می شود.

 

رییس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان سنقروکلیایی ابراز داشت : برگزاری مسابقات فرهنگی ، برپایی نماز جماعت، برگزاری سخنرانی، برگزاری مراسم ادعیه، برگزاری مراسمات در روزهای ولادت و شهادت معصومین (ع)، اجرای مراسم و برگزاری مسابقه قرآنی با محوریت طرح آرامش بهاری و مشاوره وقف از دیگر برنامه های اوقاف در این ایام است.

 

وی خاطر نشان کرد : برای اجرای طرح آرامش بهاری بیش از ۱۰ روحانی و مبلغ ۱۰ مربی قرآن و ۵۰ نفر از عامل اجرایی مستقیم در بقاع متبرکه جهت فعالیت های فرهنگی همکاری می کنند.

 

همتی ادامه داد : با توجه به اهمیت موضوع قرآن کریم ۴ غرفه قرآنی و یک غرفه حجاب و عفاف  در آستان امزاده احمد برپا شده است حوزه اطلاع رسانی ۵۰۰  نقشه راهنمای بقاع متبرکه، ۳۰۰ پوستر اطلاع رسانی طرح آرامش بهاری، ۵۰۰ بروشور با نکات امنیت و حفاظتی و  بنرهایی در سطح امامزادگان  و شهرستان  چاپ شده است.

 

وی بیان کرد : در سال 96 حدود ۳۰۰۰۰ زائر نفر به زیارت امام زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد زائران خارج از شهرستان  بوده اند ،درسال گذشته به بیش از ۲۰۰۰ نفر در غالب مسابقات فرهنگی مذهبی قرانی هدایای اهدا گردید.

 

همتی در پایان افزود : پیش بینی می شود امسال با عنایت به تبلیغات صورت گرفته حجم زائران بقاع متبرکه شهرستان حدود ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما