شناسهٔ خبر: 24694442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد

ظرفیت پیاده‌راه‌های همدان برای جذب گردشگر خارجی/ همدان را نمی‌شناختم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت معرفی استان همدان در سطح ملی تأکید کرد و گفت: ظرفیت پیاده‌راه‌های همدان برای جذب گردشگر خارجی بالاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد محب خدایی امشب در جریان بازدید از پیاده‌راه بوعلی این اقدام را بسیار مطلوب در راستای جذب گردشگر دانست و گفت: باید به درستی در زمینه معرفی این خیابان‌ها گام برداشت تا بُعد اقتصادی این خیابان بیش از قبل برای کسبه و مردم ملموس باشد.

وی با اشاره به اینکه هرچقدر این پروژه در تکمیل زمان‌بر باشد دچار مشکل می‌شود، گفت: باید هرچه سریع‌تر فازهای فرهنگی و اجتماعی این پیاده‌راه ها عملی شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه باید مسافران بیشتری در این پیاده‌راه‌ها حضور داشته باشند، عنوان کرد: همدان را باید بیشتر از وضعیت فعلی معرفی کرد تا همگان آن را بشناسند.

وی با بیان اینکه بنده هم همدان را نمی‌شناختم، توضیح داد: پیاده‌راه‌سازی بوعلی، میدان امام و اکباتان به عنوان یک مسیر گردشگری می‌تواند در جذب گردشگر تاثیرگذاری بالایی داشته و برای دنیا جالب توجه باشد.

محب خدایی با بیان اینکه نباید فرصت و بهانه رویداد گردشگری «همدان 2018» را از دست داد، تصریح کرد: این موضوع بهانه‌ای است که باید به بهترین شکل از آن در استان همدان استفاده کرد، نه اینکه به راحتی از کنار آن گذشت.

وی بر ضرورت ورود جدی استان همدان در زمینه تبلیغات از طریق تیزرهای تبلیغاتی تأکید کرد و گفت: امروز برخی نماهنگ‌های یک دقیقه‌ای کار هزاران بیلبورد و بنر را می‌کند که متاسفانه هنوز از این موضوع غفلت می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بافت تاریخی و سنتی طبقات فوقانی میدان امام خمینی همدان گفت: این فضاها بهترین محل برای ایجاد هتل‌های سنتی است که انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی برای این کار پیش قدم شود.

وی تصریح کرد: اگر این فضاها به هتل‌های سنتی تبدیل شود به طور قطع مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد چراکه آنها از نظر مدرنیته بیشتر مسائل را درک کرده و بیشتر به دنبال فضاهای این چنینی هستند.

محب خدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیاده‌راه‌های همدان ظرفیت خوبی به گردشگری همدان افزوده است، تصریح کرد: اما هنوز این کار تکمیل نشده و باید با تعبیه برخی خدمات از جمله اغذیه‌فروشی‌ها که با بافت این محل نیز هماهنگ باشد، این فضا را تکمیل کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد جذابیت برای مسافران و مردم باید در اولویت مدیران قرار گیرد، یادآور شد: مردم باید انگیزه‌ای برای حضور در پیاده‌راه‌ها داشته باشند وگرنه صرف پیاده‌روی بعد از مدتی دیگر تکراری خواهد شد.

انتهای پیام/ذ

نظر شما