شناسهٔ خبر: 24692350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استقبال از مسافران نوروزی در مراغه

مسئولان مراغه با دست پُر به پیشواز مسافران نوروزی رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مسئولان مراغه با حضور در مبادی ورودی شهر به استقبال مسافران رفته و با اهداء شاخه گل و ۱۰۰ بسته سوغات و هدایای فرهنگی، حضور مسافران را در این شهر گرامی داشتند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۲ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان شرقی واقع شده و با جاذبه‌های فراوان طبیعی و سوغاتی‌های خاص، نوروز امسال هم پذیرای گرشگران بسیاری است.
شهر تاریخی مراغه با قدمتی به بلندای تاریخ خواستگاه معماری آذری در ایران است.
آغاز اوج معماری آذری پس از انتخاب مراغه بعنوان اولین پایتخت ایلخانان مغول در سال ۶۵۷ بوده است.
گنبد‌های تاریخی مراغه شامل گنبد سرخ، کبود، مدور، غفاریه از زیباترین بنا‌های دوره سلجوقی و ایلخانی به شیوه معماری آذری با گذشت سالیان بسیار، همچنان استوار و پابرجا ایستاده اند.
بقایای رصد خانه تاریخی مراغه، مقبره اوحد مراغه ای؛ شاعر و عارف قرن هفتم و هشتم، موزه تخصصی ایلخانی؛ تنها موزه دوره ۱۰۴ ساله حکمت ایلخانان در ایران و موزه سنگ نگاره‌های مراغه از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر کهنسال به شمار می‌رود.
در یک کلام مراغه با داشتن ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و دیدنی و حتی غارهای متعدد، نمایشگاهی از تاریخ، فرهنگ و تمدن دوره‌های سلجوقی، ایلخانی و صفویه است.
سجوق، باسلوق، شیرینی چایی، حلوای نخود، عسل، قیسی، برگه زردآلو، کشمش، گردو و بادام از پرطرفدارترین سوغاتی‌های شهر تاریخی مراغه به شمار می‌رود.

استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه استقبال از مسافران نوروزی در مراغه

نظر شما