شناسهٔ خبر: 24691259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راي اليوم: برگزاري رزمايش مشترک ابوظبي و تل‌آويو در يونان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نوشته روزنامه اينترنتي راي اليوم که از لندن به روز رساني مي‌شود، نيروهاي امارات رزمايش‌هاي نظامي در يونان برگزار مي‌کنند که در اين رزمايش‌ها، نظاميان ارتش اشغالگر اسرائيل و ديگر نيروها از آمريکا، ايتاليا، انگليس و قبرس مشارکت مي‌کنند.
به نوشته اين روزنامه، نيروي هوايي اسرائيل در بيست و هفتم ماه کنوني در پايگاه نيروي هوايي يونان، رزمايش‌هاي هوايي مشترکي با تعدادي از جنگنده‌هاي ارتش‌هاي خارجي از جمله امارات برگزار خواهد کرد.
گزارش‌هاي رسمي نيروي هوايي لبنان حاکيست، نيروهاي هوايي اسرائيل، آمريکا، ايتاليا و امارات در اين رزمايش مشارکت کردند. نام اين رزمايش «iniohos 2017» و هدف آن تقويت روابط ميان کشورها و حفظ آمادگي مشترک و توانمندي‌هاي متقابل است.
اين تمرين با رمز(Act With Awareness) [اقدام آگاهانه] به رسانه‌هاي رسمي کشورهاي شرکت کننده، اعلام شده است و جنگنده‌هاي «اف 16» امارات، هواپيماهاي ترابري نيروي هوايي آمريکا، 12 جنگنده «اف 16 سي» ارتش اشغالگر و تقريبا 220 نفر از نيروهاي آمريکايي در اين رزمايش در پايگاه يوناني، مشارکت داشتند.
به نوشته اين روزنامه، اين رزمايش‌ها با وجود نبود روابط ديپلماتيک رسمي ميان اسرائيل و امارات برگزار مي‌شود.گزارش‌هاي رسانه‌ هاي خارجي گاه و بيگاه از وجود تماس‌هاي غير رسمي يا تماس‌هاي محرمانه ميان دو طرف حکايت دارد. قرار است، ماه نوامبر آينده در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، با مشارکت نمايندگان کشورهاي خارجي از جمله هند، آمريکا، لهستان و ايتاليا، يک رزمايش نظامي گسترده برگزار شود.
«امير ايشل» فرمانده نيروي هوايي ارتش اشغالگر، چند ماه پيش تصريح کرد: «اسرائيل در اوج همکاري با ارتش کشورهاي خارجي در داخل اسرائيل و خارج آن قرار دارد.» وي گفت: قرار است، ماه نوامبر آينده، بزرگترين رزمايش هوايي با مشارکت 9کشور، در اينجا برگزار شود.
همچنين يکي از افسران ارشد ارتش اشغالگر، همکاري و رزمايش‌هاي مشترک ميان کشورها را «رزمايش‌هاي راهبردي» خواند و افزود: کشورهاي شرکت کننده منافع مشترک نظامي و اقتصادي با يکديگر دارند. اين افسر گفت: يک اسکادران از بالگردهاي «يانشوف» و «ياسور» شش ماه پيش در عمليات مشترکي در يونان مشارکت کردند. وي افزود: اين اسکادران عمليات پروازي را در شرايطي انجام دادند که خلبان‌هاي اسرائيلي با آن مواجه نشده و خود را براي آن آماده نکرده‌ بودند؛ زيرا کوه‌هاي آن منطقه به کشورهايي شباهت دارد که چه بسا روزي در آنها فرود بياييم.

نظر شما