شناسهٔ خبر: 24690695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گسترش اعتصاب خدمات عمومی در آلمان در اعتراض به دستمزدها

R31356/P36447/S8,89/CT10

اتحادیه کارگری وردی آلمان در اعتراض به دست مزدهای کارکنان بخش خدمات عمومی، از گسترش اعتصاب ها در آلمان در روزهای آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، اتحادیه کارگری وردی آلمان برای روزهای آینده اعتصاب های دیگری را در خدمات عمومی در اعتراض به دستمزدها اعلام کرده است. این اعتصاب ها از سطح منطقه ای آغاز می شود.

روز گذشته هم برخی کارکنان بخش حمل و نقل عمومی در شهرهای کلن و دوسلدورف اعتصاب کردند. در شهر هامبورگ آلمان هم کارکنان مراکز مراقبت از کودکان و نظافت شهر کار خود را تعطیل کردند.

اعتصاب های روز گذشته در آلمان حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرها را فلج کرد.

به گفته "وولفگانگ پیپر" از اعضای هیات مدیره اتحادیه وردی آلمان در هفته جاری این اعتصاب ها در ابعاد گسترده ای ادامه خواهد داشت.

اتحادیه وردی آلمان می خواهد با این اعتصاب ها به کارفرمایان پیام هایی را برای کوتاه آمدن در مذاکرات مربوط به دستمزدها ارسال کند.

اتحادیه وردی آلمان برای حدود 2.3 میلیون کارکنان بخش خدمات عمومی در آلمان خواستار حدود 6 درصد دستمزد بیشتر است که معادل حداقل 200 یورو در ماه است. کارفرمایان مخالف این خواسته اتحادیه وردی هستند. آخرین جلسه مذاکرات درباره دستمزدها قرار است در تاریخ 15 و 16 آوریل ( 26 و 27 فروردین) برگزار شود.

بر اساس اطلاعات اتحادیه وردی آلمان از روز سه شنبه در سراسر آلمان حدود 35 هزار نفر در این اعتصاب ها شرکت کرده اند. حمل و نقل عمومی در دورتموند، بوخوم، اسن، ووپرتال، رکلینگهاوزن و دویسبورگ فلج شد. علاوه بر نوردراین-وست فالن،  در برخی ایالت های دیگر آلمان هم کارکنان بخش خدمات عمومی دست به اعتصاب زدند.

انتهای پیام/  

نظر شما